depression

حقایقی درباره اختلال افسردگی

افسردگی بیماری است که می­ تواند هر کسی را در هر سنی و در هر شغلی مبتلا کند، همچنین باعث رنج و اندوه افراد می­ شود و توانایی آنان در انجام ساده ­ترین کارهای روزانه می­گیرد، کارکرد شغلی فرد را کاهش می­دهد و گاهی می­ تواند عواقب وخیمی برای رابطه فرد با خانواده و دوستانش داشته باشد. افسردگی در بدترین وضعیت می­ تواند به خودکشی بینجامد. خودکشی اکنون دومیم علت مرگ میان افراد 15 تا 29 ساله در دنیا است. با این وجود، افسردگی قابل پیشگیری و درمان است. شناخت بهتر افسردگی و چگونگی پیشگیری و درمان آن به کاهش برچسب­زنی مربوط به این عارضه کمک می­کند و باعث می­شود شمار بیشتری برای درمان آن کمک بخواهند.

در افراد افسرده برخی از علائم زیر مشاهده می شود:

خستگی و کاهش انرژی

تغییر در اشتها بصورت پرخوری عصبی و یا کاهش اشتها

کاهش یا افزایش خواب

اضطراب

کاهش تمرکز

بیقراری و نا‌آرامی

احساس گناه، بی‌ارزشی و یا درماندگی

افکار خود آزاری یا تمایل به خودکشی

البته افسردگی قابل پیشگیری و درمان است و انتظار می رود نتایج زیر بدنبال طرح این شعار حاصل شود:

عموم مردم با افسردگی، علل ایجاد کننده آن و عواقب افسردگی از قبیل خودکشی بیشتر آشنا شوند و بدانند که برای پیشگیری یا درمان آن چه اقداماتی می توانند انجام دهند.

افراد مبتلا به افسرده بدنبال درمان آن باشند.

خانواده، دوستان و همکاران افراد مبتلا به افسردگی یاد بگیرند که چگونه از آن ها حمایت کنند.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، به طور میانگین تنها ۳ درصد بودجه سلامت دولتی به سلامت روان اختصاص داده می شود، که این بودجه در کشورهای کم درآمد کمتر از یک درصد و در کشورهای پردرآمد تا ۵ درصد است. حتی در کشورهای ثروتمند، حدود ۵۰ درصد از افراد مبتلا به افسردگی تحت درمان قرار نمی گیرند.

همچنین ببینید

ADHD-treatment-and-death-reduction

کاهش خطر مرگ و میر در افراد مبتلا به ADHD تحت درمان!

مطالعه‌ای جدید در سوئد نشان داد افرادی که از داروهای اختلال کم توجهی-بیش فعالی (ADHD) استفاده می‌کنند، در کل میزان مرگ و میر پایین‌تری دارند. این مطالعه با پیگیری نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر مبتلا به ADHD به مدت ۱۱ سال انجام شده است. این یافته‌ها اهمیت تشخیص و درمان زودهنگام ADHD را برجسته می‌کند. افراد مبتلا به ADHD که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *