تغییر رنگ دندان با مصرف خودسرانه دهان‌شویه‌ها

تغییر رنگ دندان با مصرف خودسرانه دهان‌شویه‌ها

متخصص دندانپزشکی ترمیمی گفت: دهان‌شویه‌های درمانی باید با دستور مشخص پزشک و در دوره زمانی معین مصرف شود در غیر این صورت سبب تغییر رنگ دندان‌ها می‌شوند.
کیوان ساعتی گفت: دهان‌شویه‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند یک نمونه آن در درمان مشکلات لثه‌ای کاربرد دارد، گروهی دیگر برای پوسیدگی‌ها و گروهی دیگر نیز زمانی به کار می‌رود که هیچ مشکل دهان و دندانی وجود ندارد و از آنها تحت عنوان نگهدارنده‌ها یاد می‌شود.
وی گفت: دهان‌شویه‌هایی که برای مشکلات لثه و پوسیدگی‌ها استفاده می‌شود حتماً باید با نسخه دندانپزشک و در دوره زمانی مشخص مصرف شود زیرا کلرهگزدین موجود در این دهان‌شویه‌ها بر اثر استفاده خودسرانه سبب تغییر رنگ دندان‌ها می‌شود.
ساعتی افزود: دهان‌شویه‌های دارای فلوراید برای جلوگیری از پوسیدگی قوی‌تر عمل می‌کند اما مصرف مداوم و نامناسب همه دهان‌شویه‌ها نیز می‌تواند تغییر رنگ دندان را در پی داشته باشد.
متخصص دندانپزشکی ترمیمی عنوان کرد: دهان‌شویه‌ها برای سنین با دوز متفاوت تجویز می‌شود.
ساعتی گفت: دهان‌شویه‌های نگهدارنده را می‌توان در کنار نخ دندان و مسواک هفته‌ای یکی، دو بار مصرف کرد این دهان‌شویه‌ها باکتری‌های دهان را در حد نرمال نگه می‌دارد و مصرف آنها بدون نسخه پزشک هیچ منعی ندارد.
منبع :سلامت نیوز

همچنین ببینید

The best-age-for-jaw-and-face-surgery

بهترین سن برای جراحی فک و صورت

یک متخصص جراحی فک وصورت گفت: ایده ال ترین سن انجام جراحی فک و صورت را ۱۸ الی ۲۰ سالگی است. به گزارش خبرگزاری مهر، عباس کریمی، در گفت‌وگو با رادیو سلامت، با بیان اینکه اگر ارتودنسی خوب انجام شود، استخوان‌ها را هم جابجا می‌کند، افزود: جراحی باعث صاف شدن فک می‌شود. اول باید دندان‌ها با ارتودنسی ردیف شوند، سپس جراحی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *