1539

ب کمپلکس طبیعی

1539

دانه های آفتابگردان جزو ساده ترین و سریع ترین دانه هایی است که به راحتی جوانه می زنند. آنها را می توان در ظرف آب قرار داده پس از چند ساعت آب کشی کرده در یخچال گذاشت.

دانه ها را معمولاً در ظرف شیشه ای یا پلاستیکی منفذدار نگهداری می کنند. می توان دانه را یک شب قبل در آب خیسانده سپس مانند سبزه نوروز روی ظرف مسطحی چید. دانه ها باید با فاصله ای اندک کنار هم قرار گیرند تا از گندیدگی آنها جلوگیری شود.

به محض این که دانه ها جوانه زد باید آنها را مصرف کرد و یا پس از حدوداً سه روز آن را همراه جوانه و برگ های روییده از آن به اندازه ۲ یا ۳ سانتی متر مورد استفاده قرار داد.

جوانه دانه آفتابگردان سرشار از ویتامین های ب یک، ب ۲، ب ۳، ب ۶، ب ۱۲، آ، د، کا، اف، امگا ۳ و امگا ۶، ۲۸ درصد پروتئین گیاهی، ویتامین ای، اسیدهای آمینه چرب ضروری و مفید، مینرال ها مانند منیزیم، روی، زینک، کبالت، کرم، سرشار از لیتیوم و سلنیوم بوده و روغن یا جوانه آفتابگردان در سلامت سیستم عصبی، قلبی – عروقی و دستگاه گوارش نقش بسزایی دارد.

منبع:بیتوته

همچنین ببینید

Food-and-anger

آیا تغذیه بر خلق و خو ما تاثیر می‌گذارد؟

در سال‌های اخیر، ارتباطِ بین تغذیه و سلامتِ روان به طور فزاینده‌ای مورد توجه دانشمندان و متخصصانِ تغذیه قرار گرفته است. مطالعات نشان داده‌اند که رژیمِ غذایی می‌تواند نقشی مهم در تنظیمِ خلق و خو و کاهش علائ اختلالات روانی مانند افسردگی و اضطراب ایفا کند. تاثیر منفی برخی مواد غذایی عبارتند از: 1. غذاهای فرآوری شده و شیرین: مصرفِ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *