تاثیر مثبت گفتار درمانی در بهبود علائم روان پریشی

محققان در بررسی‌های خود به چگونگی تاثیرگذاری گفتاردرمانی در درمان مبتلایان به روان پریشی پرداختند.
رفتاردرمانی شناختی برای کمک به درمان شماری از بیماری‌های سلامت روان همچون افسردگی، اضطراب و اختلال استرسی پس از ضایعه روانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
برای اولین بار محققان در بررسی‌های خود نشان دادند که چگونه این روش درمانی تغییرات مغز را به دنبال دارد و می‌تواند فوائد بلندمدتی برای بیماران مبتلا به اختلال روان پریشی داشته باشد.
دکتر “لیام ماسون” محقق ارشد این مطالعه در کالج سلطنتی لندن گفت: اختلال روان پریشی مجموعه‌ای از علائم را توصیف می‌کند که از نبود ارتباط با واقعیت حکایت دارد. برخی از علائم آن شامل توهم، احساس گیجی و افکار آشفته می‌شود و اغلب در نتیجه بیماری‌های روان همچون شیزوفرنی یا اختلال دوقطبی بروز می‌کند. هر چند روان پریشی می‌تواند از فاکتورهای دیگر از جمله کمبود خواب، مصرف مواد مخدر و الکلی ناشی شود.
رفتار درمانی شناختی که گفتار درمانی هم نامیده می‌شود نوعی روان درمانی است که برای درمان روان پریشی و دیگر بیماری‌های سلامت روان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش بر تغییر قدرت تفکر و رفتارهای تشدید کننده چنین بیماری‌هایی تمرکز دارد.
به گزارش مدیکال نیوزتودی، در تحقیقات گذشته مشخص شد رفتاردرمانی شناختی برای کاهش علائم روان پریشی موثر است. همچنین در بررسی جدید محققان دریافتند پیوندهای مغزی تقویت شده از طریق این روش ممکن است به بهبود بلندمدت علائم ناشی از روان پریشی منجر شود.
منبع: ایسنا

ADHD-treatment-and-death-reduction

کاهش خطر مرگ و میر در افراد مبتلا به ADHD تحت درمان!

مطالعه‌ای جدید در سوئد نشان داد افرادی که از داروهای اختلال کم توجهی-بیش فعالی (ADHD) استفاده می‌کنند، در کل میزان مرگ و میر پایین‌تری دارند. این مطالعه با پیگیری نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر مبتلا به ADHD به مدت ۱۱ سال انجام شده است. این یافته‌ها اهمیت تشخیص و درمان زودهنگام ADHD را برجسته می‌کند. افراد مبتلا به ADHD که …