بهترین مدل خوابیدن برای کسانی که سوزش معده دارند

بهترین و بدترین مدل های خواب

انسان ها 1/3 زندگی خود را خواب هستند که مدل خوابیدن و کیفیت خواب با سلامت کل بدن، فیزیکی و ذهنی مرتبط است.
کمبود خواب باعث مشکلاتی روی سلامتی مانند ، چاقی ، بیماری قلبی ، دیابت ، دیوانگی و… می شود.کیفیت خواب به راحتی شما در خواب بستگی دارد و مدل خوابیدن افراد با سوزش معده ، خرناس و پیری نا بهنگام ارتباط دارد.

بدترین و بهترین مدل های خوابیدن

1. خوابیدن به روی شکم نامناسب ترین مدل خوابیدن :

اگرچه بسیاری از مردم از این نوع خوابیدن لذت می برند اما طبق نظر کارشناسان بدترین نوع خوابیدن است و در این شرایط فشار کمتری روی ستون فقرات می آید و ممکن است باعث گردن درد شود، چون فقط در یک زاویه قرار می گیرد.

2. خوابیدن بر روی کمر مدل خوابیدن ضد پیری و کمردرد:

این نحوه خوابیدن برای کمر و گردن مفید است. اما بعضی افراد فکر می کنند این نوع خوابیدن از پیری و چروکی صورت جلوگیری می کند.به خاطر داشته باشید اگر بر روی کمر بخوابید با چشمان پفی بیدار می شوید،
برای جلوگیری از پف کردگی چشمان در این حالت خواب اضافه کردن یک بالشت زیر سرتان به شما بسیار کمک می کند.

3. خوابیدن به سمت پهلوها مدل خوابیدن مناسب زنان باردار:

معمولا به زنان باردار توصیه می شود که به سمت چپ بخوابند چون برای جریان خون و قلب مادر و نوزاد بهتر است.در واقع خوابیدن روی شکم برای خانم ها باردار اصلا ممکن نیست.

4- مدل خوابیدن برای افرادی که سوزش و رفلاکس معده دارند

همچنین خوابیدن بر روی کمر باعث فشاری روی ستون فقرات و حبس اکسیژن می شود و افرادی که از سوزش سر معده و رفلکس معده رنج می برند خوابیدن به سمت چپ بدن به آنها کمک می کند.

5- مدل خوابیدن مناسب برای جلوگیری از دردهای بدن و افرادی که زانو درد دارند

کارشناسان سلامتی توصیه می کنند بالشت سفتی را بین زانو ها در هر مدل خوابی که هستید قرار دهید تا مسیر مناسبی بین مفاصلیک راهکار ساده برای کاهش خطر چاقی و باسن ایجاد شود.
بالشت باعث می شود وزنتان در سراسر بدن پخش شود. اگر وزنتان تنها به یک سمت بیافتد باعث می شود صبح با ناراحتی بیدار شوید.
منبع:نمناک

همچنین ببینید

cold-feet

6 عامل مهمی که منجر به سردی پا می‌شود

بسیاری از افراد اغلب پاها و دستان سردی دارند. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که این سردی ممکن است یک ویژگی ارثی باشد. هنگامی که دمای مرکزی بدن کاهش می‌یابد، رگ‌های خونی کوچک در دست‌ها و پاها منقبض می‌شوند. این کار خون را از اندام‌های بیرونی ما دور می‌کند تا بخش‌های داخلی بدن را گرم نگه دارد. افراد لاغر و کسانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *