ساده‌ترین و جدیدترین راهکارهای لاغری در خانه

گیاهان مؤثر و بی خطر برای افزایش چربی سوزی

چاق شدن و افزایش وزن در پی تجمع چربی‌ها در نواحی خاص بدن مانند شکم و پهلوها اتفاق می افتد. پس اولین قدم برای لاغری، وادار کردن بدن به چربی سوزی است. هرچه چربی سوزی بیشتری در بدن اتفاق بیفتد، روند کاهش وزن سریع‌تر خواهد بود.

 

عصاره‌های گیاهی موثرترین و بی خطرترین خوراکی‌های چربی سوز هستند که می‌توانند در این راه به شما کمک کنند. اگر فرصت پیاده روی طولانی را ندارید یا نمی‌توانید ورزش‌های سنگین برای لاغری انجام دهید، کافی است گیاهان مؤثر در لاغری را بشناسید و آن‌ها را در رژیم روزانه خود قرار دهید تا از یک ربع پیاده روی خود در روز نتیجه بهتری بگیرید.

 

رازیانه

رازیانه ادویه‌ای کم کالری، خوش طعم و سرشار از مواد مغذی است. این گیاه در روند چربی سوز و لاغری نیز نقش دارد و با افزایش متابولیسم بدن، به شکستن راحت‌تر چربی‌ها کمک می‌کند. رازیانه حاوی مقدار قابل توجهی فیبر، ویتامین A، منیزیم و پتاسیم است. این مواد به گوارش بهتر غذا و کاهش جذب چربی‌ها و کلسترول غذاها در روده کمک می‌کنند.

 

زیره سیاه

زیره سیاه منبع بسیار خوبی برای جذب آنتی‌اکسیدان‌های مورد نیاز بدن است. عصاره این گیاه به بهبود مشکلات عروقی، مهار سلول‌های سرطانی و پیشگیری از لخته شدن خون کمک می‌کند. در کنار این فواید، زیره روی سوخت و ساز بدن نیز تأثیر می‌گذارد و سرعت چربی سوزی را بالا می‌برد.

 

زیره سیاه حاوی ترکیباتی به نام فیتواسترول است که سبب کاهش سطح کلسترول بد در خون می‌شود. زیره نیز مانند رازیانه بسیار کم کالری است و از نظر تأثیر بر سوخت و ساز مانند فلفل عمل می‌کند. علاوه بر این، ماده مؤثر تیموکینون موجود در عصاره زیره به کاهش جذب قند غذاها و کاهش قند خون نیز کمک می‌کند.

 

مرزنجوش

یکی دیگر از گیاهانی که به افزایش سوخت و ساز بدن در هنگام فعالیت‌های روزانه کمک می‌کند، مرزنجوش است. این گیاه نیز مانند زیره عمل کرده و با تحریک بدن به چربی سوزی بیشتر و کاهش جذب چربی و کلسترول از روده، برای کاهش وزن مؤثر واقع می‌شود.

 

زنیان

ماده مؤثر تیمول موجود در عصاره زنیان، نقش پر رنگی در افزایش سوخت و ساز بدن ایفا می‌کند. این ماده به عنوان یک آنتی اکسیدان و ضد التهاب، به کاهش التهاب معده و روده، رفع نفخ شکم و بهبود هضم غذا نیز کمک می‌کند. مصرف عصاره زنیان به همراه سایر گیاهان چربی سوز، می‌تواند تأثیر زیادی در چربی سوزی و سرعت گرفتن لاغری داشته باشد.

 

چای سبز

عصاره چای سبز برای لاغری این روزها خیلی مشهور شده و سر زبان‌ها افتاده است! دلیل این امر وجود ترکیب مهمی به نام کاتچین است که از ابتدای روند چربی سوزی تا انتهای آن در بدن نقشی بر عهده دارد. پلی فنول های موجود در عصاره چای سبز (کاتشین یکی از آن‌ها است) به جدا شدن سلول‌های چربی از پروفایل چربی بدن و ورود آن‌ها به خون، تجزیه سلول‌های چربی و تولید انرژی از آن‌ها و کاهش جذب کلسترول در روده کمک می‌کنند. علاوه بر این، چای سبز در کاهش اشتها نیز بسیار مؤثر عمل می‌کند.

 

استفاده از این گیاهان به صورت ادویه یا دمنوش، در کنار چربی سوزی خواص دیگری نیز برای بدن دارند که عوارض اضافه وزن و چاقی را نیز کاهش می‌دهند و از بروز بیماری‌های ثانویه ناشی از چاقی جلوگیری می‌کنند. اگر می‌خواهید از خواص این گیاهان در کنار هم بهره مند شوید، می‌توانید از قرص لاغری هزال استفاده کنید. در این قرص لاغری گیاهی از عصاره‌های تام و طبیعی زیره سیاه، زنیان، رازیانه و مرزنجوش در کنار هم استفاده شده است که تأثیر بسیار خوبی روی کاهش وزن سریع در خانه دارد.

 

برای لاغری در خانه فیبر بیشتری مصرف کنید

فیبرها به گوارش بهتر غذا و عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کنند. مصرف غذاهای حاوی فیبر کافی می‌تواند شما را از دست یبوست‌های مزمن ناشی از چاقی خلاص کند. خاصیت دیگر مصرف غذاهای حاوی فیبر که به لاغری در خانه کمک می‌کند، کاهش اشتها است. کم شدن اشتها به ثابت نگه داشتن رژیم غذایی و کم کردن کالری مصرفی در روز کمک بسیار زیادی می‌کند.

 

اکثر ما عادت داریم در طول روز و به خصوص در هنگام کار برای رفع احساس گرسنگی خود، ریزه خوری می‌کنیم و معمولاً هم از کیک‌ها، بیسکویت‌ها و مواد غذایی فرآوری شده استفاده می‌کنیم. در صورتی که قند موجود در این مواد خیلی زود دوباره حس گرسنگی و ضعف در ما ایجاد می‌کنند.

 

حال اگر میوه‌های حاوی فیبر را جایگزین آن‌ها کنیم و به جای نوشیدنی‌های شیرین از دمنوش های گیاهی حاوی فیبر استفاده کنیم، با کالری بسیار کمی مدت زمان بیشتری را احساس سیری خواهیم داشت. از همه مهم‌تر، این کار ریزه خوری و مصرف قند و شیرینی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

 

 

گلابی، سیب، پرتقال، توت فرنگی، هویج، اسفناج، کلم بروکلی و لوبیا سبز میوه‌ها و سبزیجات سرشار از فیبر هستند که می‌توانید به عنوان میان وعده سالم در روز از آن‌ها استفاده کنید.

 

انتخاب هوشمندانه دیگری که شما را از فیبرها در طول روز بهره مند می‌کند، جایگزین کردن چای و قهوه با دمنوش های گیاهی حاوی فیبر است. زیره سبز، رازیانه، زنیان، کاسنی، چای سبز، گشنیز و… سرشار از فیبر هستند که می‌توانید دمنوش آن‌ها را به صورت ترکیبی استفاده کنید.

گاهی اوقات افراد به دلیل خستگی زیاد پس از کار یا مشغله زیاد در خانه، خوردن مواد غذایی حاوی فیبر را فراموش می‌کنند، یا با خوردن میوه و سبزیجات دچار مشکلات گوارشی می‌شوند. برای چنین افرادی استفاده از قرص اسلیم مکس توصیه می‌شود. ترکیبات موجود در این قرص (رازیانه، گشنیز، کاسنی و چای سبز) همگی منبع غنی از فیبر هستند و به کاهش وزن نیز کمک می‌کنند.

 

به فکر کبد خود باشید

کبد جایی است که تمامی سموم بدن در آن پاکسازی می‌شود. علاوه بر این، کبد وظیفه ذخیره چربی و تجزیه و تبدیل آن‌ها به انرژی را نیز به عهده دارد. اما کبد تا حدی توانایی تجزیه چربی‌ها را دارد، در صورتی که میزان چربی در بدن بیش از این حد شود، ذخیره چربی در کبد افزایش یافته و اصطلاحاً کبد چرب می‌شود. به همین دلیل است که اکثر افراد چاق، به کبد چرب دچار می‌شوند.

 

 

مصرف مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان های طبیعی می‌تواند تأثیر زیادی در پاکسازی کبد و بهبود عملکرد آن داشته باشد. رعایت برخی عادات خوب مانند مصرف مقدار کافی آب (با دمای متعادل نه خیلی سرد نه خیلی گرم) در روز، مصرف غذاهای کم چرب یا حاوی روغن گیاهی و داشتن الگوی خواب صحیح نیز می‌تواند در حفظ سلامت کبد مؤثر باشد.

 

هر روز فعالیت بدنی داشته باشید

در کنار انتخاب یک تغذیه سالم که هم برای کبد خوب است و هم چربی سوزی را در بدن زیاد می‌کند، حتماً در روز حداقل 15 دقیقه فعالیت بدنی داشته باشید. وقتی می گوییم فعالیت بدنی حتماً منظورمان دویدن تند یا ورزش‌های عجیب نیست. یک پیاده روی با سرعت متعادل و پیوسته نیز می‌تواند نیاز بدن شما را به فعالیت تأمین کند.

 

شاید بگویید که وقت بیرون رفتن از خانه را ندارید و حتی امکان پیاده روی برایتان محیا نیست. اما ما به شما میگوییم که می‌توانید در خانه پیاده روی خود را انجام دهید. کافی است یک مسیر با الگوی 8 انگلیسی در خانه برای خود پیدا کنید و در آن مسیر پیاده روی کنید. در حین پیاده روی خود می‌توانید به کارهای خانه نیز رسیدگی کنید. حتی گاهی اوقات برای خانم‌ها، فرآیند تمیز کردن خانه نیز فعالیت بدنی حساب می‌شود!

 

پس سخت نگیرید و بهانه را کنار بگذارید. زیرا فعالیت بدنی تأثیر فوق العاده ای در افزایش متابولیسم بدن، افزایش چربی سوزی، فرم گرفتن بدن و افزایش انرژی بدن دارد. تأثیر فعالیت بدنی در روند لاغری در خانه از هر عامل دیگری بیشتر است.

 

برای لاغری سریع قبل از غذا آب بنوشید

اگر اشتهای زیادی دارید یا در ساعات ظهر یا شب نزدیک به نهار و شام دچار ضعف می‌شوید، نوشیدن یک تا دو لیوان آب 20 دقیقه قبل از غذا کمک زیادی به شما می‌کند. اولین تأثیر این کار رفع گرسنگی کاذب و اشتهای زیاد است. دومین تأثیر آن نیز کمک به هضم بهتر غذا و جلوگیری از ایجاد یبوست است. خوردن مقداری سالاد نیز می‌تواند به کاهش اشتها قبل از خوردن غذا کمک زیادی کند.

 

منبع:بیتوته

همچنین ببینید

Phone-light-and-sleep

آیا نور آبی گوشی، خواب را مختل می‌کند؟

مطالعه جدیدی که در مجله Nature منتشر شده است، به بررسی تأثیر نور آبی بر خواب می‌پردازد. این مطالعه نشان می‌دهد که نور آبی به تنهایی عامل اصلی اختلال در خواب نیست. در این مطالعه، 16 نفر به مدت یک ساعت قبل از خواب در معرض سه نوع نور مختلف (آبی کم‌رنگ، زرد و سفید ثابت) قرار گرفتند. نتایج نشان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *