بررسی بیماری‌های مزمن کلیوی و مجاری ادرار در سمپوزیوم سلول‌های بنیادی

دومین سمپوزیوم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در بیماری‌های مزمن کلیوی و مجاری ادرار با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و مؤسسه خیرین پژوهش سلامت رویان، 19 اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.
دومین سمپوزیوم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با هدف تشویق دانشجویان و پژوهشگران در سطوح مختلف علمی به تولید و ارائه ایده در زمینه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در بیماری‌های مختلف، بویژه نارسایی مزمن کلیوی برنامه‌ریزی شده است.
رضا مقدس علی، دبیر علمی دومین سمپوزیوم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی بیماری‌های کلیوی و مجاری ادرار با اشاره به جامعه هدف این رویداد بزرگ اظهار کرد: به منظور ارتقای سطح علمی کشور و تبادل دانش در این زمینه، دومین سمپوزیوم با حضور اساتید برجسته داخلی در حوزه نفرولوژی و اورولوژی و علوم پایه در پژوهشگاه رویان برگزار می‌شود.
وی افزود: این برنامه به مدت یک روز و به زبان فارسی خواهد بود. جامعه هدف این رویداد، تمام دانشجویان و فارغ‌التحصیلان داخلی در رشته‌های زیست‌شناسی و گرایش‌های مختلف علوم زیستی بویژه دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری و همچنین رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی بویژه متخصصین و رزیدنت‌های رشته‌های نفرولوژی و اورولوژی هستند.
بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، مقدس علی با بیان اینکه در این سمپوزیوم ایده‌پردازی هم خواهیم داشت، گفت: در پایان به دو ایده برتر ارسال شده به سمپوزیوم گرنت تحقیقاتی هرکدام به مبلغ 50 میلیون تومان به منظور اجرا و بصورت پروپوزال تحقیقاتی اختصاص پیدا خواهد کرد..
منبع: ایسنا

Bacterial-infection

عفونت نادر باکتریایی که می تواند باعث مننژیت کشنده شود