اهمیت پیشگیری از یبوست را جدی بگیرید

اهمیت پیشگیری از یبوست را جدی بگیرید

عضو هیات مدیره انجمن کولوپروکتولوژی ایران با اشاره به ضرورت پیشگیری از یبوست از دوران نوجوانی گفت: استرس، تعلل در اجابت مزاج، تغذیه نامناسب و کم خوردن آب سبب بروز یبوست و بیماری های ناشی از آن می شود.
انجمن کولوپروکتولوژی ایران، امیر کشوری گفت: بیماری های اطراف مقعد مانند فیستول، شقاق و هموروئید از مشکلاتی است که هر چند شاید خطرناک نباشد ولی کیفیت زندگی فرد را دستخوش تغییرات می کند.
وی ادامه داد: افرادی که دچار هموروئید و شقاق و فیستول هستند، ممکن است بارها مورد عمل جراحی قرار گیرند و این مسئله کیفیت زندگی آنها را دستخوش تغییر قرار خواهد داد.
به گفته کشوری، بیماری های این ناحیه با درد و ناراحتی همراه است و یکی از مهمترین مسائلی که سبب بروز این بیماری ها می شود، یبوست یا بدکار کردن شکم است.
وی افزود: زمانی که فرد دچار یبوست می شود این مسئله سبب ایجاد زخم در مقعد و منشاء عفونت و خونریزی خواهد شد بنابراین بهتر است از زمان نوجوانی نسبت به پیشگیری از این بیماری اقدام شود.
نایب رییس انجمن کولوپروکتولوژی گفت: بسیاری از دانش آموزان به دلیل نبود رغبت به استفاده از سرویس بهداشتی مدرسه، در اجابت مزاج تعلل می کنند و این مساله سبب بروز یبوست و مشکل ساز می شود.
کشوری استرس، تغذیه نامناسب و کم خوردن آب را از دیگر دلایل بروز یبوست برشمرد و گفت: کاهش استرس، خوردن صبحانه و مصرف سبزیجات و میوه ها و آب از بروز یبوست پیشگیری می کند و این مساله باید مورد توجه افراد قرار گیرد.
عضو هیات مدیره انجمن کولوپروکتولوژی ایران با اشاره به دهمین کنگره سالانه کولوپروکتولوژی و بی اختیاری نیز گفت: محور اصلی این کنگره در ارتباط با بیماری کولون و رکتوم با جنبه جراحی است و متاسفانه سرطان ها و بیماری های مرتبط با این موضوع در کشور در حال افزایش است.
کشوری با اشاره به حضور بیش از 120 جراح و مهمانانی از کشورهای آلمان، آمریکا و انگلیس در این کنگره گفت: آخرین مباحث علمی روز در حوزه جراحی کولون و رکتوم و لاپاروسکوپی در این کنگره مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.
دهمین کنرگه سالیانه کولوپروکتولوژی و بی اختیاری ایران 12 تا 14 آبان در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد تهران در حال برگزاری است.
منبع:ایرنا

همچنین ببینید

Bacterial-infection

عفونت نادر باکتریایی که می تواند باعث مننژیت کشنده شود

Bakterien های نایسریا مننژیتیدیس عامل بیماری جدی و نادری به نام مننگوکوکسی حمله‌ای هستند. این بیماری در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته و باعث نگرانی مقامات بهداشتی شده است. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) با انتشار اطلاعیه‌ای، افزایش موارد ابتلا به این بیماری را مرتبط با سویه خاصی از باکتری به نام ST-1466 اعلام کرد. این سویه به طور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *