Increase-body-metabolism

با این ویتامین ها به سوخت و ساز بدنتان کمک کنید

یک متخصص طب ایرانی درباره ویتامین‌های مهمی که در سوخت و ساز بدن موثرند توضیحاتی ارائه داد.

حسن اکبری متخصص طب ایرانی با اشاره به تامین انرژی با استفاده از غذا گفت: سلول‌ها محور سلامتی و بدن هستند. برای مثال موتور‌های بنزینی که شباهت زیادی به سلول بدن دارند، هوا و بنزین که وارد موتور شده، احتراق ایجاد و موتور شروع به گرم شدن می‌شود به همین شکل غذا در سلول‌های بدن ما ماده سوختنی  هستند.

او افزود: بدن برای اینکه غذایی با طبع و سازگار با خود  را تبدیل به انرژی کند، فشار کمتری به بدن وارد و از پیری زود رس جلوگیری می‌شود.

اکبری ادامه داد: اصلی‌ترین قسمت تولید انرژی در بدن کبد است، زیرا غذا‌هایی که وارد بدن می‌شود جذب کبد شده که دارای ۳ نوع قند، چربی و پروتئین هستند. مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، پتاسیم و ویتامین‌های محلول در آب و محلول در چربی، ویتامین‌های مهمی هستند که در سوخت و ساز بدن کمک می‌کنند و تبدیل به انرژی می‌شوند.

این متخصص طب ایرانی بیان کرد: برای داشتن ذهن قوی باید شب‌ها به موقع خوابید، زیرا بدن دارای ساعت بیولوژیک است و به گفته دانشمندان اگر افراد از ساعت ۹ الی ۱۲ در خواب شبانه باشند معادل ۱۰ ساعت بهروری به همراه دارد و با این وجود دیر‌تر دچار فراموشی می‌شوند.

همچنین ببینید

salt-substitutes

جایگزین نمک برای قلب مفید است!

تحقیقات جدید نشان داده است که جایگزین کردن نمک معمولی با طعم دهنده های کم سدیم مانند لیمو، موسیر، پودر پیاز و … خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را کاهش می دهد. تاثیر جایگزین نمک مشابه داروهای فشار خون مطالعه ای بر روی ۱۶ آزمایش کنترل شده نشان داد، استفاده از جایگزین نمک هنگام آشپزی با کاهش فشار خون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *