ورزش های مناسب کار با کامپیوتر

ورزش مناسب حین کار کردن با کامپیوتر

درصورتی که مدت زمانی زيادي با کامپیوتر کار می کنید ولی حرکت های اصلاحی را انجام نمی دهید و مراقبت های مهم از بدن را رعایت نمی کند امکان دارد براي شما مساله ساز شود بنابراين براي حفظ سلامت خویش باید این مراحل را دنبال کنید:

درست بنشینید

نخستین قدم براي حفظ سلامت اندام در زمان کار با کامپیوتر نشستن درست است. حتماً کمر باید در وضعیت صاف قرار گیرد و به هیچ وجه قوز نشود.

ورزش های شانه و بازو

  • شانه ها را به آرامی به طرف بالا ببریدو این کار را تا ۵ دفعه تکرار کنید.
  • با حرکات دورانی ارام، شانه هایتان را سمت عقب ببرید و این کار را در جهت مخالف هم تکرار کنید.
  • انگشتان خویش را بهمراه شانه ها به طرف بالا بکشید و براي ۵ تا ۱۰ ثانیه نگه دارید.
  • دست ها را از پشت حلقه کنید و کمی به طرف عقب بکشید.
  • همین حرکت را در جهت مخالف و با بازو های کاملاً کشیده انجام دهید.
  • انگشتان خویش را پشت سر بگذارید و تلاش کنید هم زمان با حرکات کم شانه، با سر به انگشتان فشار بیاورید.
  • شانه راست را دست مخالف نگه دارید و حالت کششی را اعمال کنید. همین کار را براي شانه ی چپ با دست مخالف انجام دهید.
  • به آرامی بازوی یک دست را با دست مخالف بگیرید و در برابر سینه با حرکات کششی نرمش دهید.
  • دست ها و بازو هارا بصورت هماهنگ حرکت دهید و هم زمان نفس عمیق بکشید.

استفاده از نرمش های چشمی

ورزش های مناسب در حین کار با کامپیوتر یک ورزش چشم بسیار ساده هستند! برای اینکه عضله های چشم خویش را تقویت کنید کافی است که هر ۲۰ دقیقه یک بار چشمان خویش را از صفحه ی مانیتور بردارید و براي ۲۰ ثانیه به جاهای دورتری که حداقل در فاصله ی۶۱۰ سانتی متری( ۲۰ فیت) شما قرار گرفته اند نگاه کنید. بعضی پزشکان به این روش، قانون ۲۰- ۲۰- ۲۰ ميگويند . نرمش ديگر، زل زدن به وسایلی در فاصله ی دور براي مدت ۱۵ تا ۲۰ ثانیه و بعد زل زدن به شیئی در فاصله نزدیک تر به همین ميزان یعنی ۱۵ تا ۲۰ ثانیه میباشد .

رفع خستگی انگشتان و مچ دست

با استفاده از یکی از دستان، دست مخالف را بگیرید و به آرامی خم کنید. همین عمل را در جهت مخالف، یعنی رو به بالا انجام دهید تا حس کشش بیشتری کنید.

ورزش های شانه و بازو

دست ها را بصورت افقی مقابل خویش بگذارید و سعی کنید با حالت های چرخشی، خستگی را برطرف کنید.

انگشت ها را مقابل خویش قرار دهید و بصورت مداوم براي ۵ تا ۱۰ ثانیه مشت و بعد بازکنید.

كف دست ها را به هم بچسبانید و حركت چرخشی دست را از مفصل مچ دست انجام دهید. این حركت را 15 مرتبه و در 3 ست با فاصله یك دقیقه انجام دهید.

تلاش كنید موقع انجام این حركت بایستید، یا به حالت درست و اصولی پشت میز خویش قرار بگیرید. آنچه در اجرای تمامی این حركات ارزش دارد، خودداری از هر نوع شتابزدگی است، برای این که اگرچه این حركات باعث رفع خستگی شخص ميشود ، ولی درصورتی که سریع انجام شود، میتواند باعث كشیدگی دردناك عضلات شود.

نرمش های پشت و کمر

زانوی خویش را با دو دست خویش بگیرید و پای خویش را از زمین جدا کنید. پا را به طرف جلو خم و راست کنید و این کار را به مدت ۵ تا ۱۰ ثانیه انجام دهید.

نرمش دست ها

در حالی که روی صندلی نشسته اید، دستان خویش را به طرف بالا بکشید و با شانه های ثابت، سعی کنید انگشتان را به هم قفل کنید و به چپ و راست متمایل کنید.

به صورت ایستاده، دست هایتان را رو به بالا بگیرید و در حالیکه دست ها را بیش از عرض شانه باز می کنید، سعی کنید با بالا و پایین آوردن آنها ، حس ارامش کنید.

روی صندلی بنشینید، در حالیکه یکی از پاهایتان را روی دیگری قرار داده اید، دست راست را به حالت ازاد رها کنید و سعی کنید هم زمان شانه چپ و چشمانتان را همسو کنید. این کار را با دست مخالف هم انجام دهید.

 

منبع:بیتوته

همچنین ببینید

fat

سونامی افراد چاق در جهان

مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که در ۳۰ سال گذشته، الگوی چاقی و کمبود وزن در جهان به طور چشمگیری تغییر کرده است. در حالی که کمبود وزن در حال کاهش است، چاقی با سرعت نگران کننده‌ای در حال افزایش است. تحقیقات انجام شده روی بیش از ۲۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان نشان می‌دهد که امروزه بیش از ۱ میلیارد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *