آیا پوشیدن دستکش برای پیشگیری از انتقال کرونا ضروری است

یکی از راه‌های اصلی انتقال ویروس کرونا از طریق قطرات تنفسی و لمس سطوح است و همواره توصیه می‌شود، در مکان‌های عمومی احتیاط‌های معمول صورت گیرد.

 

آیا پوشیدن دستکش برای عموم مردم به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری ضروری است؟

به گزارش روز دوشنبه دانشگاه علوم پزشکی تهران، محققان باور دارند لمس سطوح مختلف با دستکش یک بار مصرفی که به صورت مکرر استفاده شده موجب پراکندگی ویروس می‌شود.

نتایج بررسی‌های اخیر محققان نشان می‌دهد استفاده از دستکش، از افراد در برابر ویروس کرونا محافظت نمی‌کند. پژوهش‌های میدانی هم نشان می دهد که مردم اغلب از یک جفت دستکش در مکان‌های عمومی استفاده می‌کنند و بدون آنکه آن را تعویض کنند به همه سطوح دست می‌زنند. استفاده از دستکش‌ یک بار مصرف به این شکل افراد را به طور جدی‌تری در خطر ابتلا به کووید-۱۹ قرار می‌دهد.
پوشیدن دستکش هنگام خرید یا استفاده از دستگاه خودپرداز لزوماً افراد را از ابتلا به بیماری محافظت نمی کند. گفته می‌شود پوشیدن دستکش در فروشگاه های مواد غذایی هیچ فایده ای ندارد چرا که وقتی با یا بدون دستکش، یک چیز را لمس کنید و سپس چیز دیگری را لمس کنید شما به طور بالقوه ویروس را از یک مکان به مکان دیگری منتقل می کنید.

دستکش احساس امنیت کاذب ایجاد می کند

دستکش حتی ممکن است توجه را از اهمیت شستشوی دست ها منحرف کند. دستکش به هیچ وجه جای شستشوی دست یا سایر دستورالعمل‌های پیشگیری از بیماری را نمی گیرد، حتی ممکن است احساس امنیت کاذب به افراد دهد و می تواند افراد را نسبت به سایر موارد بهداشتی مانند شستن دست ها یا جلوگیری از لمس صورت بی توجه کند. در واقع دستکش می تواند کمی فریبنده باشد.

نتیجه بررسی های اخیر پژوهشگران نشان می دهد استفاده از دستکش از اشخاص در برابر کووید-۱۹ محافظت نمی کند. پوشیدن دستکش در ملاء عام و مکان های عمومی ضروری نیست. برای عموم مردم، استفاده از دستکش تنها در مواردی نظیر تمیز کردن یا مراقبت از شخصی که بیمار است، توصیه می شود.
در بیشتر مواقع دیگر، مانند بیرون رفتن و خرید کردن، پوشیدن دستکش لازم نیست. درعوض، اقدامات پیشگیرانه روزمره مانند رعایت فاصله اجتماعی از دیگران، شستن دست ها با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه و زدن ماسک توصیه می شود.

منبع:سلامت نیوز

همچنین ببینید

diabetes

افراد دیابتی از این نوشیدنی های فوق العاده استفاده کنند

به گزارش صد آنلاین ، نتایج تحقیقات محققان نشان داد مصرف سایر نوشیدنی‌ها به ویژه قهوه، چای، شیر کم چرب و آب در کاهش احتمال مرگ زودرس مؤثر هستند. این یافته‌ها به نقش بالقوه نوشیدنی‌های سالم برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ اشاره دارد. دکتر «چی سان»، یکی از نویسندگان این مطالعه از دانشگاه هاروارد، گفت: «نوشیدنی‌ها می‌توانند منبع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *