انواع روش های خانگی درمان اسهال

ممکن است اسهال باعث از دست دادن مقدار زیادی از آب و املاح بدن شود. در این شرایط، دهان خشک شده و چشم ها گود می‌افتند. ضعف، کاهش میزان دفع ادرار و سرگیجه نیز از علائم دیگر اسهال هستند. بنابراین جایگزینی آب از دست رفته برای افراد مبتلا به اسهال، خصوصا در اطفال، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

چندین روش برای کمک به درمان اسهال

1. آب

نوشیدن مایعات در هنگام ابتلا به اسهال بسیار مهم است زیرا اسهال در حال تخلیه مایعات از بدن است ، در نتیجه بدن شما را به صورت بالقوه کم آب می کند. کم آبی باعث بسیاری از علائم منفی دیگر ناشی از اسهال می شود ، بنابراین مطمئن شوید که به خوبی هیدراته هستید.

به همین ترتیب، در نظر بگیرید که آب برای تقویت سلامت شما مهم است و حتی می تواند به شما در جذب بهتر مواد مغذی از مواد غذایی کمک کند.

2. موز

موز می تواند به شما کمک کند سریعتر از بسیاری از غذاهای دیگر از شر اسهال خلاص شوید. این امر به این دلیل است که موزها حاوی پتاسیم هستند که به جذب آب کمک می کند. در عین حال ، این کربوهیدراتهای خشک هستند که می توانند به جذب رطوبت و بیرون کشیدن مدفوع کمک کنند. مصرف آنها در هنگام اسهال بسیار راحت است.

3. ماست

ماست حاوی باکتری بیفید و لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس است. آنچه در مورد اینها باید بدانید این است که آنها منبع باکتریهای سالم هستند ، به این معنی که می توانند به شما کمک کنند تا با باکتریهای منفی موجود در روده شما جایگزین شده و حتی از ورود بیشتر آنها نیز جلوگیری شود. این باکتری سالم همچنین به هضم غذا کمک می کند و حتی با آزاد کردن انتقال دهنده های عصبی ، حالات و عملکرد مغز شما را نیز بهبود می بخشد.

4. کفیر

کفیر نوشیدنی شبیه به ماست است و حاوی باکتریهای مفید است. بنابراین می تواند تمام تأثیرات مثبتی که ماست می تواند برای سلامتی داشته باشد را به شما برساند به عنوان یک نوشیدنی و براحتی در دسترس می باشد.

توجه داشته باشید که این گزینه به خصوص برای هرکسی که دوره آنتی بیوتیک را پشت سر گذاشته است گزینه خوبی است. آنتی بیوتیک ها باکتری هایی را که می توانند باعث عفونت شوند ، از بین می برند اما با این کار ، آنها همچنین خطر از بین بردن باکتری های خوب که روی معده هستند، را دارند. ماست و کفیر می توانند به معکوس کردن این روند کمک کنند و این گزینه ها را برای بهبودی از اسهال ناشی از آنتی بیوتیک ها گزینه های خوبی هستند.

5- زنجبیل

زنجبیل گزینه مناسبی برای تسویه معده و کمک به کاهش شرایطی مانند اسهال و گرفتگی معده است. تعدادی ماده فعال مهم موجود در زنجبیل وجود دارد ، اما مواردی که شایان ذکر است ﺟﯿﻨﺠﺮول و ﺷﻮﮔﻮل هستند.

اینها به آرامش دستگاه گوارش کمک می کنند. می توانید زنجبیل را به صورت دمنوش و یا همراه با عسل میل کنید.

6. تخم شنبلیله

تخم شنبلیله منبع خوبی برای مخاط است. سوزش مهم است زیرا دارای اثر ضد ضایعه ای قوی است، از این طریق به شما کمک می کند تا به سرعت و به طور مؤثر مسئله را بر طرف کنید.

یک قاشق چایخوری تخم شنبلیله را با یک قاشق غذاخوری ماست به عنوان یکی از راه های استفاده از این گزینه میل کنید. در غیر این صورت ، می توانید آن را با مقداری دانه زیره نیز برای مزایای اضافی آن مصرف کنید.

 

منبع:بیتوته

همچنین ببینید

cold-feet

6 عامل مهمی که منجر به سردی پا می‌شود

بسیاری از افراد اغلب پاها و دستان سردی دارند. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که این سردی ممکن است یک ویژگی ارثی باشد. هنگامی که دمای مرکزی بدن کاهش می‌یابد، رگ‌های خونی کوچک در دست‌ها و پاها منقبض می‌شوند. این کار خون را از اندام‌های بیرونی ما دور می‌کند تا بخش‌های داخلی بدن را گرم نگه دارد. افراد لاغر و کسانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *