بهبود متابولیسم دیابتی ها با ورزش سنگین

بهبود متابولیسم دیابتی ها با ورزش سنگین

مطالعه جدید محققان نشان می دهد ورزش با شدت بالا موجب بهبود متابولیسم گلوکز افراد دیابتی می شود.
 محققان در این مطالعه به بررسی تاثیرات سلامت ورزش با شدت بالا و ورزش با شدت متوسط بر افراد سالم و دیابتی پرداختند. نتایج امیدبخش آنها به فهرست طویل فواید سلامت ورزش افزود.
در ابتدا محققان از گروهی از مردان سالم خواستند یا ورزش با شدت بالا یا ورزش با شدت متوسط را انجام دهند. سپس ۲۶ مرد و زن مبتلا به دیابت نوع۲ یا مبتلا به علائم پیش دیابت هم یکی از این دو نوع ورزش را انجام دادند.
گروه ورزش با شدت بالا بین ۴ و ۶ فاصله ۳۰ ثانیه ای و با ۴ دقیقه استراحت دوچرخه می زدند. گروه ورزش با شدت متوسط، ۴۰ تا ۶۰ دقیقه با ۶۰ درصد حداکثر توان شان دوچرخه می زدند. هر گروه در طول دو هفته، ۶ جلسه تمرین ورزشی را تکمیل کردند.
هر چند در هر دو گروه افراد دیابتی، متابولیسم گلوکز بهبود یافت؛ اما افرادی که ورزش با شدت بالا انجام داده بودند در طول مدت دو هفته شاهد بهبود به مراتب بیشتری بودند. از اینرو هر دو نوع ورزش موثر بودند اما ورزش با شدت بالا عملکردی به مراتب سریع تر داشت.

منبع:خبر گزاري مهر

همچنین ببینید

fat

سونامی افراد چاق در جهان

مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که در ۳۰ سال گذشته، الگوی چاقی و کمبود وزن در جهان به طور چشمگیری تغییر کرده است. در حالی که کمبود وزن در حال کاهش است، چاقی با سرعت نگران کننده‌ای در حال افزایش است. تحقیقات انجام شده روی بیش از ۲۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان نشان می‌دهد که امروزه بیش از ۱ میلیارد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *