Skin-disease

از ناامیدی تا امیدواری! زنی که سال‌ها با بیماری پوستی نادر دست و پنجه نرم می‌کرد

سیدنی کارتر در 12 سالگی متوجه جوش‌های سیاه روی ران‌های داخلی‌اش شد که بعدا به کورک تبدیل شدند. ابتدا فکر می‌کرد بهداشت را رعایت نمی‌کند اما دردناک شدن این جوش‌ها او را راهی اورژانس کرد. پزشکان آنجا هم نتوانستند بیماری او را تشخیص دهند. این روند تا 17 سالگی ادامه داشت تا اینکه بالاخره یک متخصص پوست بیماری او را هیدرادنیت چرکی (HS) تشخیص داد.

هیدرادنیت چرکی یک بیماری مزمن پوستی است که باعث ایجاد توده‌های دردناک زیر پوست و اطراف غدد عرقی می‌شود، مناطقی مثل زیر بغل، کشاله ران و زیر سینه. این بیماری اغلب در زنان و سیاه‌پوستان شیوع بیشتری دارد.

در حال حاضر درمانی قطعی برای HS وجود ندارد اما خبرهای خوبی هم هست. با پیشرفت علم، داروهای جدید و کم‌عارضه‌تری برای کنترل این بیماری ساخته شده‌اند. این داروها به همراه تشخیص زودهنگام و درمان به موقع می‌توانند کیفیت زندگی بیماران را به طور قابل توجهی بهبود بخشد.

سیدنی کارتر حالا یک فعال شناخته‌شده برای بیماران HS است. او پس از تشخیص بیماری‌اش با کمبود اطلاعات و محدودیت‌های درمانی مواجه شد. این تجربه باعث شد تا او از طریق شبکه‌های اجتماعی، تجربیات خود را به اشتراک بگذارد. او با این کار نه تنها به دنبال بالا بردن آگاهی عمومی درباره این بیماری است بلکه می‌خواهد به دیگران در این مسیر کمک کند تا احساس تنهایی نکنند و بدانند که تنها نیستند. او به دنبال آن است که بیماران مبتلا به HS با پزشک خود صحبت کرده و درمان مناسب را دریافت کنند.

منبع: healthline

بیشتر بخوانید ” آیا آب استخر ناقل بیماری‌های پوستی است

همچنین ببینید

Botox

بوتاکس تقلبی جان ۱۹ زن را در معرض خطر قرار داد!

گزارش جدیدی از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) نشان می‌دهد که ۱۹ زن در ۹ ایالت آمریکا بعد از تزریق بوتاکس بیمار شدند. برای اطمینان از ایمنی، مراجعه به یک متخصص پوست دارای مجوز و پرسیدن سوال در مورد محصول تزریقی قبل از عمل، بسیار مهم است. مسمومیت با بوتولیسم که می‌تواند ناشی از تزریق اشتباه یا استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *