ابداع روشی برای پیشگیری از عفونت زخم با پروبیوتیک ها

یافتن روشی برای پیشگیری از عفونت زخم های بار

در این روش محققان باکتری های پروبیوتیک را با استفاده از یک لایه محافظ به نام آلژینات کپسوله می کنند. این لایه محافظ کاملا زیست سازگار است و پروبیوتیک ها را از حمله آنتی بیوتیک ها در امان نگاه می دارد.

یک خانواده خاص از باکتری ها، پروبیوتیک (Probiotics) نام دارند. این باکتری ها در حین فرآیند هضم زنده می مانند و برای سلامتی بسیار مفید هستند. از بین مواد غذایی شناخته شده، ماست حاوی بیشترین مقدار پروبیوتیک است. سیب، موز، توت، کشمش، انواع سبزی، پیاز، سیر، تره فرنگی، عدس، نخود، لوبیا، ذرت، بادام، عسل و چای سبز نیز حاوی این باکتری هستند.

در حال حاضر بسیاری از باکتری ها در مقابل آنتی بیوتیک مقاوم هستند، مطالعات نشان می دهد با فرستادن پروبیوتیک ها به این باکتری های بیماری زا می توان از عفونت جلوگیری کرد؛ چرا که برخی از باکتری ها، از جمله باکتری های پروبیوتیک، با ترشح پپتیدهای ضد میکروبی، عفونت و انواع پاتوژن های بیماری زا را از بین می برند.

نقش پروبیوتیک در درمان زخم ها

ترکیب پروبیوتیک ها با آنتی بیوتیک، راهکار مناسبی برای جلوگیری از عفونت زخم های مزمن است. در مطالعات قبلی، باکتری های پروبیوتیک در درمان زخم های ناشی از سوختگی موفقیت آمیز گزارش شده است.

استفاده از آلژینات راهکار مناسبی برای جلوگیری از کاهش اثر باکتری های پروبیوتیک است و در حال حاضر از این ماده در پانسمان زخم استفاده می شود.

منبع:سیمرغ

همچنین ببینید

آیا سالمندان با بالا رفتن سن زودتر از خواب بیدار می‌شوند؟

یک تصور کلیشه‌ای وجود دارد که می‌گوید نوجوانان تا لنگ ظهر می‌خوابند، اما افراد مسن‌تر صبح زود از خواب بیدار می‌شوند. به نظر می‌رسد در این کلیشه، حقیقتی وجود دارد که در واقع بخشی از روند طبیعی پیر شدن است. متخصصان توصیه می‌کنند که افراد هفت ساعت یا بیشتر در طول شب بخوابند. آنها همچنین می‌گویند ساعت معینی به خواب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *