ژن جدید «پارکینسون» شناسایی شد

ژن جدید «پارکینسون» شناسایی شد

محققان جهش ژنی را شناسایی کرده اند که می تواند مرتبط با آغاز اولیه بیماری پارکینسون در افراد سفیدپوست باشد.
محققان دانشگاه ایالتی آیوا عنوان می کنند جهش در ژنی اتفاق می افتد که عامل تولید دوپامین در مغز است و تاثیر آن بخصوص در افراد زیر ۵۰ سال قوی است.
به گفته محققان، سفتی و از بین رفتن عملکرد عضلات در بیماران پارکینسون با کاهش میزان دوپامین در بخشی از مغز که حرکات را کنترل می کند، مرتبط است. بیماری پارکینسون یک اختلال حرکتی پیشرونده است که موجب رعشه و سفتی ماهیچه ها می شود.
در این مطالعه، محققان ۲۸۹ فردی که اخیرا مبتلا به پارکینسون تشخیص داده شده بودند را با ۲۳۳ فرد سالم مقایسه کردند.
طبق یافته های تحقیقاتی، در مجموع افراد سفیدپوست با یک جهش در ژن GCH۱ (گوانوزین تری فسفات سیکلوهیدرولاز-۱) ۲۳ درصد بیشتر در معرض ابتلا به پارکینسون بودند و علائم بیماری به طور میانگین ۵ سال زودتر بروز می کند.
به گفته محققان، سن موجب بروز تفاوت قابل توجهی می شود. افراد زیر ۵۰ سال با این جهش ژنی، ۴۵ درصد بیشتر در معرض ریسک ابتلا به بیماری قرار دارند، درحالیکه این جهش دارای تاثیر حداقل بر افراد مسن تر خواهد بود.
منبع:خبر گزاری مهر

همچنین ببینید

water-boiling

جوشاندن آب، راهی ساده برای کاهش میکروپلاستیک‌ها

تحقیقات جدید نشان می‌دهد جوشاندن ساده آب می‌تواند تا ۹۰ درصد میکروپلاستیک‌های موجود در آب شیر را از بین ببرد. میکروپلاستیک‌ها ذرات بسیار ریزی از پلاستیک هستند که خطرات سلامتی آن‌ها در حال بررسی است. جوشاندن آب به مدت ۵ دقیقه، به ویژه در آب‌های سخت با املاح معدنی بالا، می‌تواند میکروپلاستیک‌ها را به رسوب آهکی متصل کند. سپس می‌توان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *