785

توصیه های پوستی،مخصوص آقایان

785

در حال حاضر طبیعی است که حتی آقایان هم شدیدا مراقب پوست خود باشند. تولید‌کنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی طیف گسترده‌ای از محصولات را تنظیم کرده‌اند. بعضی آقایان مراقبت از پوست را برای خوب به نظر رسیدن انجام می‌دهند و برخی دیگر به سادگی می‌خواهند گذر زمان را خنثی کنند.

آقایان در تمام گروه‌های سنی از محصولات مراقبت پوست مناسب برای انواع پوست استفاده می‌کنند. پوست مردان در برخی جزییات با پوست زنان متفاوت است. پوست مردان حاوی کلاژن و الاستین بالاتری است، در نتیجه پوستشان تقریبا 20 درصد ضخیم‌تر است. غدد سباسه مردان نیز فعال‌تر از خانم‌هاست بنابراین پوست مردان درمجموع چرب‌تر است. به علاوه، پوست مردان دارای غدد چربی بیشتری است. پیری پوست در مردان زودتر شروع می‌شود، اما در طول دهه‌های بعد خود را تطبیق می‌دهد.

هشدارهایی درباره مراقبت از پوست؛ ویژه آقایان

علاوه بر دشمنان طبیعی پوست مانند اشعه خورشید، رژیم غذایی ناسالم و آب و هوای سرد، پوست مردان نیاز به حفاظت در برابر تیغ ریش‌تراش هم دارد. برای تراشیدن روزانه ریش، ژل اصلاح غنی‌شده با ویتامین مناسب است تا از پوست در برابر بثورات و جوش بعد از اصلاح محافظت کند.

محافظت در برابر آفتاب

یک بخش ضروری مراقبت پوست مردها، محافظت در برابر خورشید است. هنگامی که برای ماهیگیری، رفتن به محل کار، گردش یا حتی پیاده‌روی از منزل خارج می‌شوید، کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید.

ژل صورت آقایان

برای از بین بردن و حذف آلودگی و تعریق از روی پوستتان از یک تمیز‌کننده کامل صورت استفاده کنید. برای این منظور ژل پاک‌کننده ایده‌آل است. مجددا صورت را قبل از رفتن به رختخواب تمیز کنید. سلول‌های مرده پوست و دیگر ذرات که منافذ پوست را مسدود کرده‌اند به بهترین وجه با یک تونیک ویژه آقایان تمیز کنید. تونیک صورت منافذ پوست را باز می‌کند، در نتیجه اصلاح بهتری خواهید داشت. همچنین در طول هفته با استفاده از یک لایه‌بردار پوست را از چربی اضافی و آلودگی موجود رها کنید.

اصلاح ریش آقایان

صورت خود را قبل از اصلاح به بهترین شکل با آب گرم نمدار کنید. به این ترتیب ژل اصلاح یا کرم اصلاح تاثیرش را بهتر آشکار می‌کند. در ضمن پوست و موها نرم‌تر می‌شوند. چند دقیقه‌ای بیشتر زمان صرف کنید تا ژل اصلاح را خوب بزنید و ماساژ دهید. ماساژ کمک می‌کند جریان خون لایه میانی پوست تحریک شود. هرگز تیغ کند برای اصلاح استفاده نکنید. بهتر این است در همان جهت رشد مو اصلاح کنید. اصلاح در جهت مخالف یا اصلاح در هر دو جهت سبب تحریک پوست می‌شود. اصلاح را سر فرصت و بادقت انجام دهید، حتی اگر هر روز مجبور به انجام این کار هستید باید مراقب باشید. علاوه بر این، باید پس از اصلاح رطوبت‌رسانی کافی انجام شود.

مراقبت‌های پوستی آقایان، فقط محدود به‌صورت آنها نیست

توجه داشته باشید که صورت شما تنها بخش بدن شما نیست که با پوست پوشیده شده است. اطمینان حاصل کنید که تمام پوست تمیز است و خشک نیست. از این‌رو، آقایان باید به‌ویژه تمرکز روی پا، آرنج، بازوها و دست‌ها داشته باشند.

دوش گرفتن درست

دوش گرفتن و حمام کردن با آب بیش از حد داغ و مکرر پوست را خشک می‌کند پس در طول فرایند شستشو درست عمل کنید، به‌ویژه توجه داشته باشید که بهتراست حمام کردن بیش از 15 دقیقه طول نکشد. علاوه بر این، دمای آب نباید بیش از حد بالا و گرم باشد. در حالت ایده‌آل زیر 37 درجه سانتی‌گراد مناسب است. اگر کسی تمایل به داشتن پوستی لطیف دارد می‌تواند گهگاه از حمام روغن بهره ببرد. افرادی که پوست خشکی دارند، قطعا باید از ژل دوش رطوبت‌رسان استفاده کنند. همچنین هنگام حمام از آب داغ استفاده نکنند.

توصیه‌های مراقبتی؛ بر حسب سن

در سال‌های جوانی تقریبا بی‌هدف می‌توان یک محصول مراقبت پوست مناسب با پوست خود انتخاب کرد. برای مثال برای پوست خشک کرم مناسب پوست خشک استفاده می‌شود. با افزایش سن و اولین چین و چروک، باید روی کرم ضدچین و چروک ویژه تمرکز کنید. این کار موجب می‌شود کلاژن بیشتری ساخته شود. ماده موجود در این کرم‌ها غالبا رتینول(نوعی ویتامینA) است. با افزایش سن پوست آهسته‌تر خود را بازسازی می‌کند. به همین دلیل اکنون آنتی‌اکسیدان‌ها به‌عنوان ماده ضروری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پوست سالم از درون

پوست خشک نباید لزوما پیامد تاثیرات بیرونی مانند دوش آب گرم یا مراقبت اشتباه پوست باشد. از این‌رو، کسی که مایعات کم مصرف می‌کند به پوست خود آسیب می‌رساند.مصرف روزانه 2 تا3 لیتر مایعات برای اینکه پوست از درون رطوبت کافی در اختیار داشته باشد، کفایت می‌کند.

مراقب پوستم نباشم، چه می‌شود؟

اگر آقایان نسبت به پوست خود اهمال کنند، در وهله اول پوست ظاهر سالمی ندارد. این موضوع شاید برای کسی جلب‌نظر نکند، اما کسی که از صورت خود مراقبت کافی نمی‌کند، تضمین می‌کند که آسان‌تر چین و چروک در پوستش ایجاد و تقویت شود. همچنین سد محافظت علیه عوامل خارجی هنگام مراقبت ناکافی از پوست ضعیف می‌شود که برای مثال می‌تواند عفونت را تسهیل کند. مراقبت پوست نیز مانند یک خواب سالم است که هرگز نباید فراموش شود.

توصیه‌های مراقبتی پس از اصلاح

در بسیاری از موارد محصولات پس از اصلاح حاوی درصد بالایی الکل هستند که به‌ویژه برای پوست‌های خشک نامناسب است. بنابراین اگر از پوست خشک رنج می‌برید، قطعا باید محصولات پس از اصلاح ملایم داشته باشید.

لوسیون بدن

بخشی از رطوبت دقیقا همان چیزی است که پوست شما پس از دوش گرفتن نیاز دارد تا خشک نباشد. با توجه به نوع پوست لوسیون مناسبی انتخاب کنید.برای کسانی که پوست حساس یا خشکی ندارند، لوسیون بدن برای پوست‌های معمولی توصیه می‌شود.

کرم پا

آقایانی که از خشکی بیش از حد پاها رنج می‌برند هم می‌توانند از لوسیون بدن خود برای مراقبت پا‌ها استفاده کنند. با این حال اگر پاهای خشک و پاشنه ترک‌خورده دارید باید کرم مخصوص پا تهیه کنید. محصولات در دسترس، هم برای پوست خانم‌ها هم آقایان مناسب است.

مراقبت از لب‌های ترک‌خورده

کسانی که از لب‌‌های ترک‌خورده رنج می‌برند، بهتر است کرم لب همراه داشته باشند تا رطوبت کافی لب‌هایشان را تامین کنند. رژهای مراقبتی رایج انتخاب مناسبی هستند.

لایه‌برداری

برای پوست‌های چرب، به‌خصوص 1 یا 2 بار در هفته پیلینگ صورت باید انجام شود. پیلینگ چربی را جدا و منافذ پوست را از آلودگی و سلول‌های مرده پوست رها می‌کند. گهگاه نیز می‌توانید یک اسکراب کامل بدن انجام دهید. این کار نه‌تنها برای پوست مناسب است، بلکه می‌تواند در قالب پوستی نرم‌تر لمس شود. برای داشتن پوستی سالم مهم این است که پوست همیشه رطوبت کافی داشته باشد. به نفع ماست مراقبت پوست مناسب را همیشه در نظر داشته باشیم.

هرچه پوست خشک‌تر باشد، به همان اندازه باید سهم چربی در کرم یا لوسیون مورد استفاده بالاتر باشد. زندگی سالم، تغذیه متعادل، ورزش منظم، نکشیدن سیگار و پرهیز از نوشیدنی‌های الکلی را فراموش نکنید. همه این عوامل کمک می‌کند پوست آقایان در سلامت باشد. حتی این موارد سخت‌ترین بخش مراقبت‌های پوست آقایان است.
منبع:برترین ها

همچنین ببینید

Detoxification-o-the-body

7 روش فوق العاده برای سم زدایی بدن

خیلی از افراد بعد از چند روز مسافرت، تعطیلی و یا مهمانی و پرخوری‌کردن به این فکر می‌کنند که حالا باید بدن خود را پاک‌سازی کنند و با این هدف سراغ رژیم‌های غذایی سخت و محدودکننده می‌روند یا محصولات دتاکس یا سم‌زدا خریداری می‌کنند، مثل چای دتاکس، مکمل و… اما واقعیت یک چیز ساده است: اینکه شما برای سم‌زدایی یا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *