ابلاغ قطع اضافه‌کاری و کارانه کارمندان با هدف کاهش وزن

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بانه گفت: ابلاغ “قطع اضافه‌کاری و کارانه” باهدف الگوسازی و حساس شدن کارکنان در جهت کاهش وزن و تشویق عملی برای اجرای برنامه‌های طرح نظام سلامت بود.

به گزارش «گر چه برای دستیابی به یک اندام موزون، تغذیه متعادل و متنوع لازم است» اما فقط این روش کافی نبوده و برای رسیدن به وزن مناسب باید با انجام تحرکات و ورزش کردن اصولی همراه با برنامه به آن اهداف خود رسید.
افرادی که قصد کاهش وزن دارند می‌توانند در این ماه مبارک رمضان با گرفتن روزه، از خوردن و آشامیدن خودداری و از الگوی غذایی صحیح و سالم پیروی کنند و به آن اهداف خود برسند.
نکته جالبی که در این گزارش می‌خواهیم به آن اشاره کنیم این است که در مرکز بهداشت شهرستان بانه برای کاهش وزن همکاران از روش‌ها و ترفندهای جدیدی همچون “قطع اضافه‌کاری و کارانه کارکنان” استفاده کرده‌اند!!
علی شالباف در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ، در پاسخ به این سوأل که آیا قطع اضافه‌کاری و کارانه هر کدام از همکاران و کارکنان مرکز بهداشت شهرستان بانه که نتوانند وزن خود را به رنج مطلوب برسانند صحت دارد یا خیر، اظهار اشت: بله، اما به‌دلیل انعکاس منفی نامه منتشر شده در 27 خردادماه، امروز عملاً محتوای نامه اصلاح شد!
وی گفت: ابلاغ قطع اضافه‌کاری و کارانه به همکارانی که نتوانند وزن خود را به رنج مطلوب برسانند باهدف الگوسازی و تشویق عملی برای اجرای برنامه‌های طرح نظام سلامت بود!
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بانه تصریح کرد: ملاک ابلاع این نامه در واقع “قطع اضافه‌کاری و کارانه همکاران” نبود بلکه صرفاً حساس کردن همکاران برای کاهش وزن و اجرای طرح نظام سلامت بود و واقعاً همین هدف را نیز داشتیم اما متأسفانه با برداشت‌های متفاوت و انعکاس منفی مواجه شد و امروز نامه را اصلاح کردیم.

وی گفت: همانطور که برنامه‌های طرح نظام سلامت در حوزه بهداشت در کشور اجرا شده؛ عملاً آیتم‌ها و اهداف‌هایی بزرگی دارد که یکی از آنها کاهش بیماری‌های غیرواگیر در هم‌وطنان، همشهریان و شهروندان است که دست‌یابی به این امر مهم نیز به اقدامات اساسی و کاهش وزن بستگی دارد.
شالباف افزود: سال گذشته در شهرستان بانه نیز اقداماتی در این راستا انجام شد اما عملاً با گذشت یکسال شاهد نتایج خوبی نبودیم و اگر بخواهیم به اهداف تعیین شده برسیم باید پیش‌قدم و الگو شویم.

منبع:الف

همچنین ببینید

Climbing stairs

بالا رفتن از پله، دارویی بدون نسخه برای داشتن قلبی سالم

تحقیقات جدید نشان می‌دهد بالا رفتن از راه‌ پله با سلامت بهتر قلب و کاهش خطر مرگ به هر دلیلی مرتبط است. پزشکان برای سلامت عمومی، بالا رفتن روزانه از سه تا شش طبقه پله را توصیه می‌کنند. برای اینکه بالا رفتن از پله را بیشتر در برنامه سلامتی و تناسب اندام خود بگنجانید، هر جا که ممکن است از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *