۴ قلم دارو دیابت تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت

معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت گفت: ۴ قلم داروی پرمصرف بیماران دیابتی، تا ۷۵ درصد با حمایت بیمه ارائه می‌‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی رضایی؛ معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: در هفته دیابت 4 قلم داروی جدید بیماران دیابتی که تاکنون هیچ پوشش بیمه‌ای نداشت، از این پس با پوشش بیمه ارائه می‌شود. علاوه بر آن خدمات توانبخشی، لیزر درمانی، اندازه گیری قندخون و تجهیزاتی از جمله نوار قندخون و سوزن سنجش قندخون هم شامل بسته بیمه‌ای است.

وی افزود: داروی داپاگلیفلوزین، در دو دوز 5 و 10 میلی گرمی و داروی ترکیبی داپاگلیفلوزین و متفورمین در دو دوز 750 و 1000 میلی گرمی هم با پوشش 75 درصدی به بیماران دیابتی ارائه می‌‌شود. نوار قندخون هم به تعداد معین تحت پوشش بیمه به بیماران داده می‌شود و در 6 ماه نخست امسال هزار و 100 میلیارد تومان هزینه برای این بیماران پرداخت شده است.

معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت از دیابت به عنوان یکی از شایع‌ترین بیماری‌های کشور یاد کرد و گفت: دیابت، از یک سال پیش تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج قرار گرفته است.
رضایی با بیان اینکه بیماری دیابت عوارض جانبی زیادی دارد و حمایت بیمه برای این بیماران ارزشمند است، یادآور شد: در بیمه سلامت 760 هزار بیمار دیابتی در این مدت شناسایی و 32 کد ژنریک برای آنها تعریف شده که از این تعداد 25 کد دارویی تحت پوشش کامل صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج ارائه می‌‌شود.

Medication-for-urinary-tract-infection

راه حلی جدید برای خلاص شدن از شر عفونت‌های ادراری

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به تازگی آنتی بیوتیک جدیدی به نام Pivya (pivmecillinam) را برای درمان عفونت های ادراری تایید کرد. این دارو برای زنان بالغ مبتلا به عفونت های ادراری بدون عارضه موثر است و عوارض جانبی کمی دارد. این تاییدیه خبری خوشحال کننده است زیرا مقاومت باکتریایی در برابر آنتی بیوتیک ها در حال افزایش است. …