Cancer-in-children

۲ سرطان شایعی که کودکان را دچار می‌کند

فوق‌تخصص بیماری‌های خون و سرطان کودکان با اشاره به این‌ که سالانه ۳۰۰۰ نفر به جمعیت کودکان مبتلا به سرطان کشور اضافه می‌شود؛ درباره شایع‌ترین سرطان‌های سنین کودکی توضیح داد.

دکتر حسن ابوالقاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره تعداد کودکان مبتلا به سرطان در کشور اظهار کرد: در حال حاضر آمار دقیقی از کل مبتلایان نداریم زیرا بسیاری از مبتلایان بهبود یافته‌اند اما در مجموع می‌توان گفت که 98 درصد سرطان‌ها در بزرگسالان بروز می‌یابد و دو درصد سرطان‌ها در کودکان رخ می‌دهد و سالانه 3000 مورد جدید به کودکان مبتلا به سرطان اضافه می‌شود.

دلیل ابتلای کودکان به سرطان چیست؟

وی درباره علت ابتلای کودکان به سرطان افزود: علت ابتلای کودکان به سرطان بیشتر مربوط به تغییرات و جهش‌های ژنتیکی است و عوامل محیطی نقش بسیار کمی در بروز سرطان در کودکان دارند اما سرطان در کودکان، قابل تشخیص زودرس است زیرا کودکان برخلاف بزرگسالان عوامل خطر زیادی در ابتلا به سرطان وجود ندارند و بنابراین تشخیص زودتر صورت می‌گیرد.

شایع‌ترین سرطان‌های کودکان

فوق‌تخصص بیماری‌های خون و سرطان کودکان درباره شایع‌ترین سرطان‌ها در سنین کودکی گفت: شایع‌ترین سرطان کودکان در کشور سرطان خون و سرطان مغز و سلسله اعصاب مرکزی است.

علائم عمومی سرطان در کودکان

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) درباره علائم سرطان‌های شایع کودکان بیان کرد: هر کدام از انواع سرطان یکسری علائم عمومی و یکسری علائم اختصاصی دارند؛ علائم عمومی ابتلای کودک به سرطان که ممکن است در سایر بیماری‌ها نیز مشاهده شوند؛ شامل تب،‌ بی‌حالی، کم اشتهایی، کاهش وزن و … است. علائم اختصاصی نیز در هر سرطان متفاوت است برای مثال در سرطان استخوان کودک دچار دردهای استخوانی می‌شود و در سرطان خون، کبودی بدن و کم خونی بروز می‌یابد.

شیمی درمانی و جراحی درمان‌های رایج برای سرطان کودکان

به گفته ابوالقاسمی، روش‌های رایج برای درمان سرطان کودکان شامل شیمی درمانی و جراحی است و تقریباً‌ اکثر سرطان‌های کودکان با شیمی درمانی درمان می‌شوند.

موفقیت 85 درصدی در درمان سرطان کودکان

فوق‌تخصص بیماری‌های خون و سرطان کودکان درباره میزان موفقیت درمان سرطان کودکان نیز تصریح کرد: شاید حدود 30 سال پیش حدود 30 تا 40 درصد کودکان سرطانی با درمان‌ها بهبود می‌یافتند اما با پیشرفت‌های علمی صورت گرفته و تشخیص زودرس، در حال حاضر میزان موفقیت درمان سرطان کودکان حدود 85 درصد است.

Prostate-Cancer

آزمایش جدید و امیدوارکننده برای تشخیص سرطان پروستات

پژوهشگران موفق به توسعه‌ی آزمایشی با دقت بالا برای تشخیص سرطان پروستات شده‌اند. این آزمایش که از ۱۷ نشانگر ژنتیکی برای شناسایی سرطان استفاده می‌کند، قادر است سرطان‌های پروستات با درجه بالا را با دقت ۹۹% تشخیص دهد. این پیشرفت می‌تواند تحول بزرگی در زمینه‌ی تشخیص و درمان سرطان پروستات باشد. یکی از مزایای کلیدی این آزمایش، کاهش قابل توجه …