کاهش شنوایی با صدای ترقه

افت شنوایی بر اثر صدای ترقه

صدای ترقه یا انفجار باعث افت شنوایی حسی عصبی گوش می شود که در بعضی مواقع، این افت موقت و قابل درمان است ولی در بیشتر مواقع صدای ترقه باعث افت دایمی و شدید شنوایی می شود.

علت وزوز گوش هنگام خواب چیست؟

عوامل مختلفی باعث وزوز گوش می شوند اما مهم ترین علت به وجود آمدن وزوز، قرارگیری در معرض صدای بلند است که می تواند به صورت کوتاه مدت (مثل ترقه بازی، انفجار) یا به صورت بلند مدت ( مثل آهنگری، نوازندگی، خلبانی، اپراتور دستگاه های پر سر و صدا بودن در کارخانه ها، تیراندازی و…) باشد‌. پس اگر در معرض این صداها هستید، از وسایل محافظت شنوایی استفاده کنید تا دچار وزوز گوش نشوید.

همچنین وزوز گوش می تواند در نتیجه ضربه به سر یا گردن به وجود آید. درصد کمی از موارد ابتلا به وزوز، به دلیل عوارض جانبی مصرف برخی داروها اتفاق می افتد. فشار خون بالا، بیماری های تیروئیدی، بیماری های عروقی، عفونت گوش، جرم گوش، سوء تغذیه و برخی بیماری های دیگر نیز ممکن است باعث پیدایش علایم وزوز شود.اگر هیچ‌کدام از موارد بالا علت وزوز گوش شما نبود احتمالا دچار وزوز سایکولوژیکی هستید که علت خاصی ندارد و استرس و فشارهای عصبی باعث ایجاد و تشدید وزوز گوش می شود.

منبع:سیمرغ

ear-infection

نکات مهمی که باید درباره عفونت گوش بدانید

به گزارش مشرق، ابراهیم رزم‌پا درباره انواع عفونت گوش و راه‌های درمان این عارضه گفت: به طور کلی عفونت‌های گوش به ۲ دسته عفونت‌های حاد و عفونت‌های مزمن تقسیم می‌شود که از جمله عفونت‌های حاد می‌توان به عفونت‌های قارچی و باکتریایی اشاره کرد که درمان طبی دارد و اغلب با درمان‌های دارویی بهبود پیدا می‌کند؛ عفونت‌های قارچی با استفاده از …