چیزهایی که هر یک از ما باید درباره درد مفاصل بدانیم

حدود بسیاری از مردم از درد مفاصل رنج می برند و درد زانو دومین علت شایع است. در حالی که سعی می کنید دلیل درد مفاصل را بدانید ، بسیار مهم است که بدانید این یک علامت خطرناک است که به معاینه تخصصی و معالجه حرفه ای نیاز دارد.

5 مورد در مورد درد مفاصل

1. کلسیم و ویتامین D می توانند درد را کاهش دهند:

یک گروه از مطالعات انجام شده است که ثابت شد ویتامین D قادر به کاهش درد مفاصل است. همچنین ،در صورت عدم درمان كمبود ویتامین D ، مفاصل بیشتر آسیب می بینند. مصرف ویتامین D با کلسیم بسیار مهم است. این شما را درمان نمی کند ، اما التهاب را کاهش می دهد و استخوان های شما را قوی نگه می دارد.

2. رژیم غذایی با آنتی اکسیدان می تواند التهاب را کاهش دهد:

یک رژیم غذایی مناسب (که پزشک شما می تواند توصیه کند) درد مفاصل را کاهش می دهد. بعضی از غذاها می توانند به شما کمک کنند مانند: ماهی ، روغن زیتون ، میوه ، سبزیجات و چای گل سرخ. آنها از چیزهایی تشکیل شده اند که با التهاب مبارزه می کنند. همچنین ، گل سرخ سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند به محافظت در برابر آسیب سلولی کمک کند.

3. فعالیت های بدنی می تواند وضعیت شما را بهبود بخشد:

البته ، هنگامی که شما درد زانو دارید ، نمی توانید مانند یک فرد سالم ورزش کنید ، اما این بدان معنی نیست که باید از تمام فعالیت های بدنی خودداری کنید . حتی پیاده روی می تواند به اندازه کافی برای کمک به شما کافی باشد. به طور معمول پزشکان توصیه می کنند برخی از تمرینات ویژه را انجام دهند که فشار بیشتری به مفاصل شما وارد نشود.

4- در استفاده از گرما و سرما باید مراقب باشید:

قبل از انجام هر کاری مراقب باشید. شرایطی وجود دارد که گرم کردن بدن شما ممنوع است مانند: حمام داغ ، ماساژ و سونا . همین در مورد استفاده از حوله های سرد یا مکعب های یخ نیز وجود دارد.

اگر درد مفاصل دارید ، به پزشک مراجعه کرده و آزمایش های مناسب را انجام دهید تا از عواقب خطرناک جلوگیری شود و بهتر بفهمید که چه کاری می توانید یا نمی توانید انجام دهید.

5- همه درد مفاصل آرتروز نیست:

گاهی اوقات تشخیص فرد مبتلا به درد مفاصل بسیار دشوار است . بسیاری از علائم بیماری مشابه هستند. اگر حداقل یک مفصل دارید که به شما صدمه می زند ، باید به یک روماتولوژیست بروید. فقط یک متخصص می تواند ورم مفاصل را از سایر اشکال بیماری های مفصلی تشخیص دهد.

منبع:بیتوته

cold-feet

6 عامل مهمی که منجر به سردی پا می‌شود

بسیاری از افراد اغلب پاها و دستان سردی دارند. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که این سردی ممکن است یک ویژگی ارثی باشد. هنگامی که دمای مرکزی بدن کاهش می‌یابد، رگ‌های خونی کوچک در دست‌ها و پاها منقبض می‌شوند. این کار خون را از اندام‌های بیرونی ما دور می‌کند تا بخش‌های داخلی بدن را گرم نگه دارد. افراد لاغر و کسانی …