Racism-and-Mental Health-Care

چگونه می توانیم برای مقابله با نژادپرستی در مراقبت از سلامت روان گام برداریم؟

نژادپرستی در همه حوزه‌های مراقبت بهداشت روان برای افراد رنگین‌پوست تأثیر می‌گذارد، اما منابعی وجود دارد که به شما در یافتن متخصصان توانمند فرهنگی (کسانی که هنگام ارائه مراقبت، پیشینه و فرهنگ شما را در نظر می‌گیرند) کمک می‌کند.

مشکلات سلامت روان می‌تواند بر هر کسی، صرف نظر از نژاد، قومیت، سن یا جنسیت، تأثیر بگذارد. تنها در ایالات متحده، سالانه 20٪ از بزرگسالان دچار بیماری روانی می‌شوند و 5 درصد از این بزرگسالان شرایط جدی سلامت روان را تجربه می‌کنند.

با وجودی که بیماری روانی تبعیضی قائل نمی‌شود، بسیاری از افراد رنگین‌پوستی که به دنبال حمایت و درمان هستند، با موانع ساختاری، نهادی و بین فردی روبرو می‌شوند. هر روز، میلیون‌ها نفر از افراد رنگین‌پوست که مبتلا به شرایط سلامت روان هستند، تبعیض و پیش‌داوری‌هایی را تجربه می‌کنند که دسترسی یا دریافت درمان مورد نیاز برای مدیریت وضعیتشان را برای آن‌ها دشوار می‌کند.

نژادپرستی در زمینه مراقبت‌های بهداشتی روانی چگونه به نظر می‌رسد؟

نژادپرستی در همه حوزه‌های مراقبت بهداشت روان برای افراد رنگین‌پوست – از دسترسی به خدمات بهداشت روان تا کیفیت مراقبتی که متخصصان ارائه می‌دهند – و موارد دیگر، تأثیر می‌گذارد. در اینجا فقط به چند مورد از روش‌های متعددی که افراد رنگین‌پوست با تأثیرات نژادپرستی در زمینه مراقبت‌های بهداشتی روانی مواجه می‌شوند، اشاره می‌کنیم:

سوگیری نژادی و تبعیض از سوی ارائه دهندگان خدمات

سوگیری نژادی نقش مهمی در تشخیص نادرست شرایط خاص سلامت روان در افراد رنگین‌پوست توسط متخصصان بهداشت روان ایفا می‌کند. مطالعه‌ای در سال 2021 تأثیر باورهای ضمنی – یا ناخودآگاه – نژادی را بر مراقبت‌های روان‌پزشکی، از جمله تشخیص و درمان، بررسی کرد.

نتایج مطالعه نشان داد که دانشجویان پزشکی و روان‌پزشکان بیشتر تمایل داشتند اختلالات روانی و داروهای ضد روان‌پریشی را با افراد سیاه‌پوست مرتبط کنند. علاوه بر این، شرکت‌کنندگان بیشتر احتمال داشت افراد سیاه‌پوست را در هنگام درمان «غیراتفاق» ببینند.

عدم توانمندی فرهنگی در ارائه دهندگان خدمات

توانمندی فرهنگی در مراقبت‌های بهداشت روان به معنای دسترسی به متخصصان بهداشت روان است که مراقبت مؤثری را برای افراد از فرهنگ‌های مختلف ارائه می‌دهند. متخصصان بهداشت روان با توانمندی فرهنگی، نحوه تأثیر فرهنگ فرد، مانند زبان، باورها و ارزش‌های او، بر مراقبت‌های بهداشتی روانی‌اش را در نظر می‌گیرند.

مقاله‌ای که در سال 2022 منتشر شد، تأثیر فرهنگ بر تجربیات مراقبت‌های بهداشتی روانی – از جمله تشخیص، درمان و دسترسی به مراقبت – در افراد مسن رنگین‌پوست را بررسی کرد.

طبق تحقیقات انجام شده، باورهای فرهنگی در مورد سلامت، موانع زبانی و ناآگاهی متخصصان بهداشت روان در مورد تروما نژادی، تنها چند مورد از عواملی هستند که می‌توانند بر تجربه سلامت BIPOC (سیاه‌پوستان، بومیان، افراد رنگین‌پوست) در ایالات متحده تأثیر بگذارند.

عدم حضور کافی در کارآزمایی‌های بالینی و مطالعات

به طور تاریخی، افراد رنگین‌پوست به‌ویژه در کارآزمایی‌های بالینی و مطالعات، به شدت در تحقیقات سلامت روان کم‌نماینده بوده اند.

عدم مشارکت در تحقیقات منجر به تفاوت‌های قابل توجهی در تشخیص‌ها، درمان‌ها و موارد دیگر مربوط به سلامت روان برای بیماران BIPOC می‌شود.

چگونه نژادپرستی در مراقبت‌های بهداشت روان بر افراد تأثیر می‌گذارد؟

وقتی صحبت از دسترسی به خدمات بهداشتی، از جمله خدمات بهداشت روان، به میان می‌آید، نژادپرستی یکی از مهم‌ترین موانعی است که افراد رنگین‌پوست با آن مواجه‌اند.

مطالعه‌ای در سال 2020 تأثیر تبعیض بر بزرگسالان مسن مبتلا به شرایط سلامت روان را بررسی کرد. نتایج مطالعه نشان داد که تبعیض روزانه یا تبعیض در موقعیت‌های مرتبط با بهداشت، احتمال تجربه موانع دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی را دو تا سه برابر افزایش می‌دهد.

منبع healthline

همچنین ببینید

ADHD-treatment-and-death-reduction

کاهش خطر مرگ و میر در افراد مبتلا به ADHD تحت درمان!

مطالعه‌ای جدید در سوئد نشان داد افرادی که از داروهای اختلال کم توجهی-بیش فعالی (ADHD) استفاده می‌کنند، در کل میزان مرگ و میر پایین‌تری دارند. این مطالعه با پیگیری نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر مبتلا به ADHD به مدت ۱۱ سال انجام شده است. این یافته‌ها اهمیت تشخیص و درمان زودهنگام ADHD را برجسته می‌کند. افراد مبتلا به ADHD که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *