چرا نباید با آرایش ورزش کرد؟

با آرایش ورزش نکنید! تحقیقات جدید نشان می‌دهد که استفاده از کرم‌پودر هنگام ورزش می‌تواند باعث ایجاد مشکلات پوستی شود. کرم‌پودر منافذ پوست را مسدود کرده و با جمع شدن عرق، احتمال جوش زدن را بالا می‌برد. متخصصان پوست توصیه می‌کنند به جای کرم‌پودر از گزینه‌های سالم‌تری مانند بالم یا کرم‌های اصلاح‌کننده رنگ پوست استفاده کنید.

این کرم‌ها معمولا سبک‌تر بوده و منافذ پوست را مسدود نمی‌کنند. همچنین، برخلاف کرم‌پودر، برخی از آن‌ها حتی می‌توانند خاصیت آبرسانی داشته باشند که برای پوستی که در حال تعریق است، مفید است.

فراموش نکنید که بعد از ورزش، حتما صورت و بدن خود را بشویید تا عرق، چربی، باکتری و مواد باقی‌مانده از آرایش را که می‌توانند باعث جوش شوند پاک کنید. درصورتی که در فضای باز ورزش می‌کنید، حتما از کرم ضد آفتاب با حداقل SPF 30 استفاده کرده و از عينک آفتابی و کلاه هم برای محافظت از پوست در برابر نور خورشید کمک بگیرید.

همچنین ببینید

Botox

بوتاکس تقلبی جان ۱۹ زن را در معرض خطر قرار داد!

گزارش جدیدی از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) نشان می‌دهد که ۱۹ زن در ۹ ایالت آمریکا بعد از تزریق بوتاکس بیمار شدند. برای اطمینان از ایمنی، مراجعه به یک متخصص پوست دارای مجوز و پرسیدن سوال در مورد محصول تزریقی قبل از عمل، بسیار مهم است. مسمومیت با بوتولیسم که می‌تواند ناشی از تزریق اشتباه یا استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *