پیشگیری از چروک شدن پوست

پیشگیری از چین و چروک پوست با این خوراکی ها

پیری پوست فرآیندی طبیعی است که با گذشت زمان و آسیب رسیدن به سلول های اپیدرمی و جلدی پوست اتفاق می افتد. سن که بالا می رود پوست هم پیر می شود و این یک فرایند طبیعی است اما گاهی اوقات به دلیل عوامل محیطی، ممکن است این فرایند دچار مشکل شود و پیری زودرس را به وجود بیاورد. روش های زیادی از قبیل مواد مصنوعی و کرم های کاربردی موضعی برای مراقبت از پوست وجود دارند اما رژیم غذایی مناسب نیز در سلامت پوست نقش دارد.

مواد معدنی و ویتامین های بعضی غذاها، به عنوان مواد اولیه ساخت کلاژن و ساختار پشتیبانی از پوست به کار می روند. آنتی اکسیدان موجود در میوه ها، سبزیجات و ادویه ها سلول های پوست را در برابر آسیب ها محافظت می کند و مصرف غذاهای سرشار از ویتامین C و آمینواسید که کلاژن ساز هستند برای سلامت بهتر پوست مفید هستند. افزودن این غذاها به برنامه غذایی تضمینی نمی دهند که پوست بدون چروک باقی بماند ولی با استفاده از آنها علائم پیری زودرس را به تاخیر می اندازید.

پیشگیری از چین و چروک پوست با توت فرنگی

تحقیق انجام شده در سال 2007 بر روی خانم ها نشان داده است که مصرف زیاد ویتامین C با کاهش احتمال چین و چروک و خشکی پوست همراه است. بنابراین، خوردن غذاهای سرشار از ویتامین C یکی از راه های مناسب برای پیشگیری از چروک شدن پوست هستند.

نقش ویتامین C

میوه ها و سبزیجات نیز سرشار از ویتامین C هستند. برای مثال یک فنجان توت فرنگی بیش از 100 درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تامین می کند.

ویتامین C نقش حیاتی برای سنتز کلاژن پوست دارد. کلاژن، زیر لایه های پوست قرار دارد و عامل پیوستگی و چسبندگی پوست است و سلول های دارای کلاژن را محکم نشان می دهد. با افزایش سن، ساخت کلاژن کند می شود به همین دلیل است که افراد سالخورده دارای پوست چروک و شل هستند.

ویتامین C، آسیب وارده به پوست به دلیل اشعه های UV را کاهش می دهد و نقش موثری در جلوگیری از چین و چروک پوست دارد اما جایگزین استفاده از کرم ضدآفتاب نیست و تنها یک لایه محافظتی دیگر در برابر این اشعه ها به پوست اضافه می کند.

علاوه بر اینها، ویتامین C پوست را هیدراته، نرم و لطیف می کند و سبب بهبود ساختار کلاژن می شود که برای پیشگیری از پیدایش چین و چروک ضروری است.

منبع:سیمرغ

همچنین ببینید

ماده‌ای سرطان‌زا در مواد آرایشی!

خبر نگران‌کننده‌ای برای افرادی که از کرم‌های ضد جوش حاوی بنزوئیل پروکسید استفاده می‌کنند: محققان ماده‌ای به نام بنزن، که یک ماده سرطان‌زای شناخته شده است، را در بسیاری از این محصولات پیدا کرده‌اند. این موضوع نگران‌کننده است، زیرا بنزوئیل پروکسید یکی از ترکیبات رایج در درمان جوش بوده و محصولات حاوی آن به راحتی در داروخانه‌ها در دسترس افراد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *