ویتامین های A و C موجب تغییر DNA می شوند

ویتامین های A و C موجب تغییر DNA می شوند

طبق نتایج یک مطالعه جدید، ویتامین های A و C به پاک کردن حافظه سلولی کمک می کنند.
مطالعه نشان داده است که ویتامین های A و C دارای پتانسیل بازنویسی حافظه جدید در سلول ها هستند. این کشف جدید در زمینه تولید داروهای احیاءکننده که درصدد جایگزینی سلول های سالم جدید به جای سلول های آسیب دیده در مغز، ریه یا خون است، کاربرد دارد.
تیمی از محققان از انگلستان، آلمان و نیوزیلند دریافتند هر دو ویتامین A و C می توانند بر فرآیند موسوم به «متیل زدایی» که به پاک کردن حافظه سلول کمک می کند، تاثیر گذارند.
«متیل زدایی» با هویت سلول آغاز می شود و از طریق تغییرات وراژنتیک در DNA مشخص می شود. بخش اصلی در فرآیند پاک شدن حافظه سلول (و تبدیل سلول به یک سلول بنیادی) شامل حذف متیل از DNA است که به متیل زدایی معروف است.
تیم تحقیق دریافت ویتامین C موجب تقویت فعالیت در برخی آنزیم های مشخص در سلول می شود و در نتیجه برنامه ریزی مجدد سلول اتفاق می افتد.
منبع: خبرگزاری مهر

همچنین ببینید

water-boiling

جوشاندن آب، راهی ساده برای کاهش میکروپلاستیک‌ها

تحقیقات جدید نشان می‌دهد جوشاندن ساده آب می‌تواند تا ۹۰ درصد میکروپلاستیک‌های موجود در آب شیر را از بین ببرد. میکروپلاستیک‌ها ذرات بسیار ریزی از پلاستیک هستند که خطرات سلامتی آن‌ها در حال بررسی است. جوشاندن آب به مدت ۵ دقیقه، به ویژه در آب‌های سخت با املاح معدنی بالا، می‌تواند میکروپلاستیک‌ها را به رسوب آهکی متصل کند. سپس می‌توان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *