Portrait smart looking blond teenager with glasses and a blink of an eye, thoughtful and clever, outdoor with green blurred background.

علت تیک عصبی چیست

چطور می توان تیک عصبی را کنترل کرد؟

هدی معتمد الصنایعی، روان شناس بالینی، در باره تیک عصبی می گوید: تیک عصبی یکی از اختلالات شایع است که شامل حرکات کاملا غیر ارادی در بدن مثل حرکات سریع باز و بسته شدن چشم، دهان، تنگ کردن چشم، تکان سر و شانه، تماس انگشت ها به حالت بشکن زدن، پرش دست، گردن و … می شود. این اختلالات ممکن است در زمان کودکی، نوجوانی، جوانی و حتی پیری بروز کند و البته بعد از مدتی در فرد از بین برود.

ریشه های اصلی تیک های عصبی

درباره خوب یا بد بودن داشتن تیک عصبی باید بدانید که ریشه های اصلی این تیک ها، اضطراب و استرس است و در محیط هایی که برای‌تان اضطراب آورتر است، بیشتر اتفاق می افتد.

درمان های خانگی تیک های عصبی

یکی از روش های درمان تیک شامل درمان های رفتاری مثل قرقه سازی است که فرد در مقابل آینه بایستد و مدام حرکت تیک عصبی خود را تکرار کند؛ به این راه درمان قرقه سازی می‌گویند که به مرور زمان در فرد تاثیر می‌گذارد و فرد درمان می‌شود. روش دیگر، درمان دارویی است که شما باید پیش روان پزشک بروید تا داروهایی از جمله داروهای مسکن مانند هالوپریدول، پیموزاید و … برای تان تجویز شود.

در صورت درمان نشدن به روان شناس مراجعه کنید

توجه داشته باشید زمانی که تیک‌های عصبی فرد با درمان‌های خانگی رفع نشود، باید به روان شناس مراجعه کند تا با توجه به رفتارهای فرد و روان شناسی درست او را درمان کند.فراموش نکنید که این اختلال قابل درمان است.

منبع:سیمرغ

همچنین ببینید

Alzheimer-and-exercise

تاثیر شگفت انگیز ورزش بر مغز | کاهش خطر آلزایمر و بهبود حافظه

ورزش آلزایمر را درمان نمی کند اما تحقیقات نشان می دهد که ورزش منظم می تواند به کند شدن پیشرفت بیماری و در نتیجه داشتن زندگی با کیفیت بهتر کمک کند. علاوه بر تاخیر در پیشرفت، برخی مطالعات حاکی از آن است که ورزش حتی ممکن است خطر ابتلا به آلزایمر را نیز کاهش دهد. ورزش های هوازی مانند پیاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *