Properties-of-peanuts

هر آنچه که درباره خواص شگفت انگیز بادام زمینی نمی‌دانستید!

بادام زمینی یکی از خوراکی های خوش طعم و مغذی است که بسیاری از افراد از آن به عنوان یک میان وعده هیجان انگیز استفاده می‌کنند. این خوراکی مقوی سرشار از ویتامین ها، پروتئین، مواد معدنی و سایر مواد مورد نیاز بدن است که می‌توان آن را در دسته آجیل ها قرار داد.

در ادامه این مقاله به برخی از مزایا و فواید بادام زمینی و کره بادام زمینی اشاره می‌کنیم پس در ادامه همراه ما باشید:

بادام زمینی از چه چیزهایی تشکیل شده است؟

با اینکه کره بادام زمینی خوراکی‌ به شدت مقوی و خوش مزه است، اما متاسفانه در ایران طرفداران زیادی ندارد. این ماده مغذی شامل مقادیر زیادی از مواد معدنی مختلف است؛ موادی مانند :

  • فیبر
  • آهن
  • روی
  • منگنز
  • فسفر
  • منیزیم
  • سلنیم
  • پتاسیم
  • پروتئین
  • ویتامین E
  • ویتامین B6
  • چربی‌های اشباع نشده

کره بادام زمینی که از بادام زمینی بو داده شده بدست می‌آید دارای خواص و فواید بسیار زیادی است. پیشنهاد می‌شود در رژیم غذایی خود، این ماده مغذی و مقوی را نیز اضافه کنید تا از خواص بی شمار آن بهره‌مند شوید.

7 خاصیت باور نکردنی کره بادام زمینی

بادام زمینی، نه تنها به عنوان یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌ها در تنقلات و غذاهای مختلف، بلکه به عنوان یک منبع غنی از انرژی و مواد مغذی، از قرون گذشته تاکنون جاودانه شده است. اما آیا می‌دانید بادام زمینی چه تاثیراتی ب بدن می‌گذارد؟

خواص کره بادام زمینی برای پوست

به علت وجود آنتی اکسیدان و لوتئین در ویتامین E، بادام زمینی می‌تواند در محافظت از پوست و جلوگیری از چین و چروک صورت بسیار مفید باشد. این مواد همچنین از پوست در برابر اشعه‌های نور خورشید محافظت می‌کنند. چربی‌های اشباع نشده در بادام زمینی نیز بر لطافت و درخشندگی پوست تاثیرگذار هستند.

خواص کره بادام زمینی برای چاقی و لاغری

جالب است بدانید که این ماده مغذی، می‌تواند هم مسبب چاقی و هم مسبب لاغری فرد شود. کره بادام زمینی اگر به اندازه مصرف شود، می‌تواند جلوی اشتهای کاذب فرد را بگیرد، که این امر در نهایت به لاغری ختم می‌شود. اما از طرفی، به علت وجود چربی‌های اشباع نشده در این خوراکی، در صورت مصرف بیش از حد آن، فرد دچار اضافه وزن خواهد شد.

خواص کره بادام زمینی در دوران بارداری

این ماده خوراکی به علت داشتن چربی‌های اشباع نشده، انواع پروتئین‌ها و ویتامین‌ها، به رشد سالم جنین کمک می‌کند. یکی از مشکلات شایع در دوران بارداری، حالت تهوع مادر است؛ اما کره بادام زمینی در این میان به عنوان یک ماده ضد تهوع طبیعی برخورد می‌کند و از ناراحتی‌های مادران باردار می‌کاهد.

خواص کره بادام زمینی برای بدنسازان

این ماده مغذی می‌تواند در عضله سازی به بدنسازان کمک کند. وجود پروتئین‌های گیاهی نیز در ترمیم عضلات و ریکاوری پس از تمرین نقش اساسی دارند. از طرفی، کره بادام زمینی یک منبع انرژی محسوب می‌شود و می‌تواند در تمرینات سخت کمک حال ورزشکاران باشد.

خواص کره بادام زمینی و قند خون

به علت وجود چربی‌های سالم و فیبر در این ماده مغذی، جذب قند خون کاهش می‌یابد. در واقع قند خون به شکل کنترل یافته ای افزایش می‌یابد و دیگر خبری از نوسانات غیر طبیعی فشار خون در کار نیست. این خوراکی همچنین می‌تواند از بروز دیابت نوع 2 نیز پیشگیری کند!

خواص کره بادام زمینی و عسل

برخی از افراد کره بادام زمینی را با عسل ترکیب کرده، و در رژیم غذایی خود می‌گنجانند. این ترکیب به شدت انرژی‌زا، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و همچنین به حفظ سلامت قلب کمک می‌کند. اما دقت داشته باشید که این ترکیب دارای مقادیر بسیار زیادی قند و کالری خواهد بود. پس پیشنهاد می‌شود که از این ترکیب به میزان زیاد و مکرر استفاده نکنید.

خواص کره بادام زمینی برای کلیه‌ها

این ماده مقوی سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی است و به همین علت می‌تواند به حفظ سلامت کلیه کمک کند. این ماده خوراکی از تجمع مواد معدنی و شوره‌ها در کلیه‌ها و در نهایت از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می‌کند. به منظور پیشگیری از بیماری سنگ کلیه می‌توانید این ماده خوراکی مغذی را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید.

همچنین ببینید

Avocado

مصرف آووکادو خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را در زنان کاهش می‌دهد

مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد مصرف آووکادو در خانم‌ها ممکن است خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد. این مطالعه ارتباط بین مصرف آووکادو و دیابت را در بزرگسالان بررسی کرده است. نتایج نشان می‌دهد زنانی که روزانه ۳۰ تا ۳۸ گرم آووکادو مصرف می‌کنند، در مقایسه با افراد که این کار را انجام نمی‌دهند، احتمال ابتلا به دیابت به طور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *