520

ویتامین های موجود در فلفل دلمه ای

 

520

فواید بی نظیر فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای قرمز طعم شیرینی داشته که به صورت خام یا پخته قابل مصرف است. همچنین فلفل دلمه ای قرمز یک افزودنی مغذی برای رژیم غذایی می باشد و ارزش غذایی بالایی دارد.
مصرف این ماده غذایی باعث افزایش میزان دریافتی سبزیجات می شود. همچنین براساس وزارت کشاورزی امریکا، مصرف 5.5 تا 6 فنجان از سبزیجات نارنجی و قرمز در هفته توصیه می شود. فلفل دلمه ای قرمز میزان پایینی کالری داشته، به طوریکه هر فنجان از این ماده غذایی حاوی 46 کالری است.

کربوهیدرات و فیبر

تقریبا سه چهارم محتوای بیشتر فلفل های دلمه ای از کربوهیدرات است. بدن کربوهیدرات را به گلوکز تجزیه می کند، گلوکز قند ساده ای است که در بدن از آن به عنوان سوخت و انرژی استفاده می شود. این انرژی از فرآیندهای فیزیولوژیکی ضروری از جمله تنظیم دمای بدن و عملکرد سلول های مغز حمایت می کند. یک فنجان فلفل دلمه ای قرمز همچنین حاوی 3.1 گرم از فیبر غذایی است. فیبر در سلامت سیستم گوارش و همچنین در کمک به کاهش کلسترول برای مقابله با بیماری قلبی-عروقی موثر است. یک فنجان فلفل دلمه ای قرمز خرد شده 8 درصد از ارزش روزانه توصیه شده برای مردان و 12 درصد از این ارزش روزانه را برای بانوان فراهم می کند.

ویتامین c و فولات

فلفل دلمه ای قرمز سرشار از فولات و ویتامین c بوده که حامی سلامت قلبی-عروقی می باشد. ویتامین c به بدن برای ساخت کلاژن کمک می کند که برای حفظ استحکام عروق خونی مورد نیاز است. فولات نیز به سوخت و ساز هموسیستئین کمک می کند، مقدار بالای این اسیدآمینه در جریان خون باعث افزایش خطر بیماری قلبی می شود. هر فنجان از فلفل دلمه ای قرمز خرد شده 69 میکروگرم فولات و 190 میلی گرم ویتامین c برای بدن فراهم می کند.

ویتامین A و E

فلفل دلمه ای قرمز همچنین حاوی مقدار بالایی از ویتامین A و ویتامین E است. یک فنجان از این ماده غذایی 2.4 میلی گرم ویتامین E دارد. همچنین یک فنجان فلفل دلمه ای قرمز 16 درصد از نیاز روزانه توصیه شده به ویتامین E و تمام ویتامین A مورد نیاز بدن را در طول روز فراهم می کند. دریافت میزان کافی از ویتامین A از سلامت بینایی محافظت می کند. این ویتامین نه تنها در دید شبانه موثر بوده، بلکه برای کاهش خطر ابتلا به آب مروارید نیز مفید است. ویتامین E همچنین از سلامت بافت ها در برابر آسیب رادیکال های آزاد و ابتلا به بیماری قلبی و سرطان محافظت می کند.
منبع:نمناک

همچنین ببینید

salt-substitutes

جایگزین نمک برای قلب مفید است!

تحقیقات جدید نشان داده است که جایگزین کردن نمک معمولی با طعم دهنده های کم سدیم مانند لیمو، موسیر، پودر پیاز و … خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را کاهش می دهد. تاثیر جایگزین نمک مشابه داروهای فشار خون مطالعه ای بر روی ۱۶ آزمایش کنترل شده نشان داد، استفاده از جایگزین نمک هنگام آشپزی با کاهش فشار خون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *