Beetroot-Juice

اگر انسداد ریه دارید آب چغندر بنوشید

به گزارش بهداشت نیوز، آن دسته از بیماران مبتلا به انسداد ریوی مزمن (COPD) که به مدت ۱۲ هفته، روزی یک بار از مکمل آب چغندر استفاده کردند، شاهد کاهش فشار خون بودند و توانستند مسافتی را که در یک بازه زمانی ۶ دقیقه‌ای طی می‌کنند، افزایش دهند.

انسداد ریوی مزمن قابل درمان نیست و نیاز مبرمی به بهبود شرایط زندگی مبتلایان و کاهش خطر درگیر شدن آن‌ها با بیماری‌های ریوی حس می‌شود. انسداد ریوی مزمن که شامل برونشیت و آمفیزم است، زندگی ۴۰۰ میلیون نفر را در سراسر جهان تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

یافته‌های حاصل از این مطالعه جدید که از سوی محققان امپریال کالج لندن انجام شد، روز سه‌شنبه در مجله تنفسی اروپا (European Respiratory Journal) منتشر شد.

در این پژوهش، محققان یک مکمل غلیظ آب چغندر حاوی نیترات را در مقایسه با دارونمای آب چغندر که ظاهر و طعم مشابهی داشت، اما فاقد نیترات بود، آزمایش کردند.

بیشتر بخوانید ” جوان شدن مغز با نوشیدن آب چغندر قبل از ورزش

افزایش غلظت نیترات در خون به‌نوبه خود به افزایش دسترسی به نیتریک اکسید منجر می‌شود که یک فاکتور شل‌کننده عروق است. علاوه بر این، نیترات به بهبود کارکرد ماهیچه‌ها کمک می‌کند، به این معنی که آن‌ها برای انجام کار مشابه به اکسیژن کمتری نیاز دارند.

به گفته محققان، فشار خون سیستولیک آن دسته از بیمارانی که مکمل غنی از نیترات مصرف کردند، در مقایسه با افرادی که دارونما خوردند، کاهش قابل توجهی داشت و میانگین مسافتی که آن‌ها در ۶ دقیقه طی کردند، ۲۹ متر افزایش یافت.

در پایان این مطالعه، مشخص شد که فشار خون افرادی که نوشیدنی آب چغندر غنی از نیترات مصرف می‌کنند، کاهش یافته و رگ‌های خونی آن‌ها گشاد‌تر شده است.

منبع: آنا

همچنین ببینید

salt-substitutes

جایگزین نمک برای قلب مفید است!

تحقیقات جدید نشان داده است که جایگزین کردن نمک معمولی با طعم دهنده های کم سدیم مانند لیمو، موسیر، پودر پیاز و … خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را کاهش می دهد. تاثیر جایگزین نمک مشابه داروهای فشار خون مطالعه ای بر روی ۱۶ آزمایش کنترل شده نشان داد، استفاده از جایگزین نمک هنگام آشپزی با کاهش فشار خون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *