هالوتراپی یا نمک درمانی چیست؟

هالوتراپی چیست؟

هالوتراپی یک روش درمانی جایگزین است که شامل تنفس هوای شور است. هالوتراپی از کلمه یونانی “halos” به معنی “نمک” گرفته شده است. قرن ها است که انواع مختلف درمان نمک در سراسر جهان استفاده می شود. نمک به اشکال مختلف به طور طبیعی در غارها یا از دریا تولید می شود. ریشه هالوتراپی به دوران قرون وسطی برمی گردد. اما محققان به تازگی مطالعه مزایای بالقوه آن را آغاز کرده اند.

فواید هالوتراپی (نمک درمانی)

برخی ادعا می کنند که می تواند شرایط تنفسی مانند آسم ، برونشیت مزمن و آلرژی را درمان کند. همچنین :

• علایم مربوط به سیگار کشیدن مانند سرفه، تنگی نفس، خس خس سینه و افسردگی و اضطراب را درمان کنید.

• برخی از بیماری های پوستی مانند پسوریازیس ، اگزما و آکنه را درمان کنید.

انواع روش های هالوتراپی (نمک درمانی)

هالوتراپی معمولاً به روشهای خشک و مرطوب تقسیم می شود و این بستگی به نحوه مصرف نمک دارد.

• روشهای خشک

روش خشک هالوتراپی معمولاً در غار نمکی ساخته دست بشر و بدون رطوبت انجام می شود. دما خنک است ، روی 68 درجه فارنهایت (20 درجه سانتیگراد) یا پایین تر تنظیم می شود. جلسات معمولاً حدود 30 تا 45 دقیقه طول می کشد.

دستگاهی به نام هالوژنراتور نمک را به ذرات میکروسکوپی خرد کرده و در هوای اتاق آزاد می کند. این ذرات نمک پس از استنشاق ، مواد تحریک کننده از جمله آلرژن ها و سموم را از سیستم تنفسی جذب می کنند. طرفداران می گویند این روند باعث شکسته شدن مخاط و کاهش التهاب می شود و در نتیجه مجاری تنفسی را پاک می کند.

گفته می شود که ذرات نمک با جذب باکتری ها و سایر ناخالصی های مسئول بسیاری از بیماری های پوستی ، تأثیر مشابهی بر روی پوست شما دارند.

همچنین گفته می شود نمک یونهای منفی تولید می کند. این از لحاظ نظری باعث می شود بدن شما سروتونین بیشتری آزاد کند ، یکی از مواد شیمیایی که احساس شادی در بدن ایجاد می کند.

• روش های مرطوب

هالوتراپی همچنین با استفاده از مخلوط نمک و آب انجام می شود. روش های مرطوب هالوتراپی عبارتند از:

– غرغره آب نمک

– نوشیدن آب نمک

– شستشو با آب نمک

– استفاده از آب نمک برای آبیاری بینی
ژل آمیزشی و روان کننده با 25%تخفیف
مشاهده تمامی مدلهای لوازم خانگی اسنوا/قیمت

– مخازن شناور پر از آب نمک

آیا هالوتراپی خطری دارد؟

هالوتراپی احتمالاً برای بیشتر افراد بی خطر است ، اما هیچ مطالعه ای در مورد ایمنی آن انجام نشده است. علاوه بر این ، هالوتراپی معمولاً در چشمه های آب معدنی یا کلینیک های هالوتراپی بدون کارکنان پزشکی آموزش دیده در دست انجام برای رسیدگی به موارد فوری پزشکی انجام می شود. هنگامی که جوانب مثبت و منفی هالوتراپی را ارزیابی می کنید ، این نکته را در ذهن داشته باشید.

اگرچه گفته می شود برای درمان آسم اما هالوتراپی ممکن است باعث کاهش یا تحریک امواج هوایی در افراد مبتلا به آسم شود. این می تواند سرفه ، خس خس سینه و تنگی نفس را بدتر کند. برخی از افراد همچنین گزارش می کنند که در طول هالوتراپی دچار سردرد می شوند.

 

منبع:بیتوته

همچنین ببینید

Phone-light-and-sleep

آیا نور آبی گوشی، خواب را مختل می‌کند؟

مطالعه جدیدی که در مجله Nature منتشر شده است، به بررسی تأثیر نور آبی بر خواب می‌پردازد. این مطالعه نشان می‌دهد که نور آبی به تنهایی عامل اصلی اختلال در خواب نیست. در این مطالعه، 16 نفر به مدت یک ساعت قبل از خواب در معرض سه نوع نور مختلف (آبی کم‌رنگ، زرد و سفید ثابت) قرار گرفتند. نتایج نشان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *