میگرن موجب بروز مشکلاتی در طول بارداری می شود

میگرن می تواند موجب افزایش ریسک سقط جنین و تولد کودک با وزن پایین شود. به گفته محققان، داروهای تجویزی میگرن ممکن است به کاهش این عوارض کمک کند.

«نیلز اسکاجا»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «مطالعه ما نشان می دهد زنان باردار مبتلا به میگرن غالباً بیش از زنان دیگر با مشکلاتی در رابطه با بارداری و زایمان مواجه هستند.»

وی در ادامه می افزاید: «همچنین نوزادان متولدشده از مادران مبتلا به میگرن در طول بارداری، با ریسک بیشتر مشکلاتی نظیر ناراحتی تنفسی و تشنج ناشی از تب روبرو هستند.»

محققان در این مطالعه به بررسی بیش از ۲۲ هزار زن باردار مبتلا به میگرن پرداختند.

یکی از یافته های دیگر این مطالعه این بود که خطر سزارین در زنان مبتلا به میگرن ۱۵ تا ۲۵ درصد بالاتر است.

محققان دریافتند داروهای تجویزی برای میگرن احتمالاً از بروز برخی مشکلات بارداری پیشگیری می کند. از اینرو آنها معتقدند داروهای میگرن عامل بروز عوارض بارداری نیست بلکه خود میگرن موجب بروز این مشکلات می شود.

میگرن مشکلی نسبتاً شایع است و زنان دو برابر مردان دچار این عارضه می شوند. علت بروز این بیماری همچنان ناشناخته است اما تحقیق قبلی نشان می دهد عواملی نظیر استرس، خستگی یا تغییرات هورمونی همچون بارداری موجب آغاز میگرن می شود.

 

منبع:خبرگزاری مهر

همچنین ببینید

Pregnancy-and-death-statistics

آیا آمار مرگ و میر مادران در آمریکا اغراق آمیز است؟

یک پژوهش جدید نتایج منتشر شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) در مورد افزایش نرخ مرگ و میر مادران را زیر سوال برده است. این پژوهش نشان می دهد که مرگ و میر مادران در آمریکا احتمالا ثابت بوده و با سایر کشورهای توسعه یافته برابری می کند. بر اساس ادعای نویسندگان این پژوهش، “علامت بارداری” که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *