مهارت های لازم برای معلمان قرن بیست و یکم

ده مهارت لازم برای معلمان قرن بیست و یکم

آموزش دادن به جوانان یک کار حرفه ای و در عین حال چالش برانگیز باشد. برای این که یک معلم در کارش تأثیرگذار باشید، به مهارت های متفاوت همراه با دانش و تجربه نیاز دارد.

آموزش دادن به جوانان یک کار حرفه ای و در عین حال چالش برانگیز باشد. برای این که یک معلم در کارش تأثیرگذار باشید، به مهارت های متفاوت همراه با دانش و تجربه نیاز دارد.

1- صبر و حوصله

مهم ترین مهارتی که هر معلم باید داشته باشد صبر و حوصله است. داشتن صبر و بردباری برای مواجهه با دانش آموزانی که بعد از یک ماجرا نمک می ریزند ضروری است. همچنین صبور بودن کمک می کند که معلم روزهای تکراری کلاس درس را پشت سر بگذارد.

2- فهم فناوری های جدید

ما در عصر دیجیتالیم. در چند سال گذشته پیشرفت های زیادی در تکنولوژی آموزشی به وجود آمده است و همچنان شاهد رشد سریع آن هستیم. نه تنها ضروری است که معلمان با جدیدترین فناوری ها آشنا باشند، بلکه باید بدانند که کدام ابزار دیجیتالی برای دانش آموزان و کلاس شان مناسب است.

3- تصور خلاق

مؤثرترین ابزاری که یک معلم می تواند مورد استفاده قرار دهد تخیلش است. در حال حاضر در کلاس های درس سراسر آمریکا استانداردهای دولتی مشترکی (CCSS) به کار گرفته می شود که براساس آن بسیاری از معلمان دریافته اند بیش از هر زمان دیگری به استفاده از تخیل شان نیاز دارند. معلمان باید خلاق باشند و از شیوه های منحصر به فردی برای درگیر کردن دانش آموزان شان در یادگیری استفاده کنند.

4- بازیکن تیم

بخشی از حرفه معلمی توان کار کردن با هم و به عنوان عضوی از تیم است. این کار تدریس گروهی نامیده می شود. هنگامی که معلمان با هم به صورت یک تیم کار می کنند، برای دانش آموزان فرصت بهتری برای یادگیری و لذت بردن از آموزش فراهم می کنند.

5- مدیریت شهرت آنلاین

امروزه، اگر نگوییم همه معلمان اما به هر حال بیشتر معلمان در فضای آنلاین حضور دارند. به این معنی که فرد «شهرت آنلاین» دارد. معلمان امروزی باید بدانند که چگونه شهرت آنلاین شان را مدیریت کنند و البته حق دارند که در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشند. LinkedIn برای ارتباط با همکاران ضروری است، اما احتمالاً حضور در هر سایت چت یا شبکه اجتماعی ای که دانش آموزان در آن هستند، ایده خوبی نیست.

6- ارتباطات

توانایی برقراری ارتباط با نه تنها دانش آموزان، بلکه با والدین و کارکنان مهارتی اساسی برای هر معلم است. تقریباً کل روز معلمان به برقراری ارتباط با دانش آموزان و کارکنان می گذرد بنابراین معلمان باید بتوانند واضح و مختصر صحبت کنند. اگرنه، معلم باید یک دوره بازآموزی را بگذراند و مهارت های ارتباطی اش را تجدید کند.

7- بدانند که چگونه منابع جذاب را پیدا کنند

امروزه، لازم است معلمان بتوانند منابع خلاق و جذابی را پیدا کنند که به آنها کمک کنند دانش آموزان را روی انگشتان شان بچرخانند. این به معنی جستجوی برنامه های جدید برای استفاده، مرور وب برای الهام گرفتن و نیز مشترک شدن با خبرخوان های RSS است تا آخرین تکنولوژی های آموزشی جدید را بدانند.

8- یادگیری مدام

معلمان تأثیرگذار با شرکت در دوره های آموزشی حرفه ای به بالندگی می رسند. آنها در سمینارها، کارگاه ها و هر آن چه آنها را معلم بهتری می سازد شرکت می کنند.

9- می دانند که چه موقع فعالیت شان را کنار بگذارند

معلمان امروزی می دانند چه موقع زمانش است که وقت شان را به خوشی بگذرانند، چه موقع شبکه اجتماعی را کنار بگذارند و چه زمانی استراحت کنند. می فهمند که همین حالا فرسودگی شان به حداکثر رسیده، بنابراین برایشان ضروری تر است که از فعالیت شان بکاهند و وقتی را به خودشان اختصاص دهند.

10- تطبیق پذیری

توان تطبیق دادن خود، مهارتی است که هر معلمی باید داشته باشد، چه معلم یک معلم امروزی باشد چه نباشد. معلمان باید بتوانند براساس شیوه ای که دانش آموزان یاد می گیرند و رفتاری که دانش آموزان در کلاس به نمایش می گذارند، برنامه های درسی شان و غیره را تطبیق دهند. این صفتی است که باید همراه با صبر انجام گیرد.

همچنین ببینید

آیا سالمندان با بالا رفتن سن زودتر از خواب بیدار می‌شوند؟

یک تصور کلیشه‌ای وجود دارد که می‌گوید نوجوانان تا لنگ ظهر می‌خوابند، اما افراد مسن‌تر صبح زود از خواب بیدار می‌شوند. به نظر می‌رسد در این کلیشه، حقیقتی وجود دارد که در واقع بخشی از روند طبیعی پیر شدن است. متخصصان توصیه می‌کنند که افراد هفت ساعت یا بیشتر در طول شب بخوابند. آنها همچنین می‌گویند ساعت معینی به خواب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *