ممنوعیت دو ترکیب آنتی‌باکتریال در آمریکا

ممنوعیت دو ترکیب آنتی‌باکتریال در آمریکا

سازمان غذا و داروی آمریکا شرکت‌ها را از فروش صابون‌ و مایع دستشویی حاوی چند ترکیب معمول آنتی‌باکتریال منع کردند.
به گزارش ایسنا، در اطلاعیه سازمان غذا و داروی آمریکا آمده است صابون‌ها و انواع مایع دستشویی‌ حاوی مواد شیمیایی آنتی‌باکتریال موسوم به “تری کلوزان” و “تری کلوکاربان” نباید در بازار به فروش برسند.
این ممنوعیت، سلامت و ایمنی استفاده از شست‌وشودهنده‌های آنتی‌باکتریال برای طولانی مدت را زیر سوال می‌برد. علاوه بر این شواهدی وجود ندارد که نشان دهد این مواد شیمیایی نسبت به شست‌وشودهنده‌های معمول فوائدی برای سلامت بدن داشته باشند.
دکتر “جانت وودکاک” از مرکز تحقیقات و ارزیابی داروی سازمان غذا و داروی آمریکا گفت: اغلب مردم تصور می‌کنند شوینده‌های آنتی‌باکتریال در پیشگیری از انتشار میکروب‌ها و عوامل بیماری‌زا موثرتر هستند اما هیچ دلیل علمی وجود ندارد که ثابت کند این نوع شوینده‌ها نسبت به شوینده‌های معمولی و آب تاثیر قوی تری دارند.
به گزارش لایوساینس، در حقیقت برخی اطلاعات حاکی از آن است که عناصر آنتی باکتریال در طولانی مدت ضرر بیشتری برای بدن دارند.

منبع isna.ir/

 

همچنین ببینید

Food-and-anger

آیا تغذیه بر خلق و خو ما تاثیر می‌گذارد؟

در سال‌های اخیر، ارتباطِ بین تغذیه و سلامتِ روان به طور فزاینده‌ای مورد توجه دانشمندان و متخصصانِ تغذیه قرار گرفته است. مطالعات نشان داده‌اند که رژیمِ غذایی می‌تواند نقشی مهم در تنظیمِ خلق و خو و کاهش علائ اختلالات روانی مانند افسردگی و اضطراب ایفا کند. تاثیر منفی برخی مواد غذایی عبارتند از: 1. غذاهای فرآوری شده و شیرین: مصرفِ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *