مقابله با سلول های سرطانی سه گانه منفی

کشف روش جدیدی برای مقابله با سلول های سرطانی سه گانه منفی پستان

در حال حاضر، دانشمندان در موسسه تحقیقاتی لرنر در اوهایو کلینیک ادعا می کنند که آنها مسیر جدیدی از سلول های بنیادی را شناسایی کرده اند که باعث می شود سرطان سینه بسیار خطرناک و سه گانه منفی ایجاد شود.

در این مطالعه که در مجله Nature Communications منتشر شده، محققان یک مسیر جدید درمانی که در مطالعات پیشین سرطان پستان مورد بررسی قرار نگرفته است، را بررسی می کنند و ممکن است یک هدف جدید بالقوه برای درمان های آینده سرطان سینه باشد.

روش هورمون درمانی ، مانع از اتصال سلول های سرطانی پستان به هورمون هایی مانند استروژن و پروژسترون می شود. زیرا این هورمون ها باعث افزایش رشد سلول های سرطانی پستان می شوند.

مشکل اصلی در درمان سلول های سرطانی سه گانه منفی

با این وجود، مشکل اصلی در درمان سلول های سرطانی سه گانه منفی این است که این سلول ها به دلیل نداشتن گیرنده به استروژن و پروژسترون متصل می شوند.

از آنجایی که درمان های معمول سرطان پستان از این گیرنده ها برای هدف قرار دادن سلول های سرطانی استفاده می کنند، فقدان این گیرنده ها به سلول های سرطانی سرطان پستان منفرد کمک می کند تا از درمان فرار کنند.

OH و درمان ضد میکروبی در برابر سرطان پستان

طی تحقیقاتی که اخیرا درمرکز جامع سرطان در دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا غربی در کلیولند، OH انجام شده است. به این نتیجه رسیدند که درمان ضد میکروبی ممکن است در برابر سرطان پستان منفی موثر باشد.

سلول سرطانی

نتایج مطالعات

با آزمایش سلولهای سرطانی که تحت درمان با اینترفرون بتا قرار داشتند، شاهد کاهش تشکیل تومورها شدند.
Reizes و همکاران پروتئین کانکسین (Cx26) را بررسی کردند . آنها معتقد بودند که Cx26 با سلولهای سرطانی مبارزه می کند، اما اکنون به این نتیجه دست یافتند که باعث پیشرفت تومور می شود.

ارتباط Cx26 با بافت سرطان پستان سه گانه

محققان با مقایسه بافت پستان سالم با بافت سرطان پستان سه گانه، نتیجه گرفتند که Cx26 در بافت سرطانی بیشتر فعال است. آنها همچنین مشاهده کردند که Cx26 در سلول های بنیادی سرطانی بیشتر از سایر سلول های بنیادی است و Cx26 با دو پروتئین دیگر شناخته شده است که باعث رشد تومور می شوند.

تحقیقات زیادی مورد نیاز است، اما این کشف نشان می دهد که مهار Cx26 ممکن است یک راهبرد جدید امیدوار کننده برای جلوگیری از گسترش سلول های بنیادی سرطان پستان منفی باشد. “

تهیه و ترجمه : کلینیک من

منبع: https://www.medicalnewstoday.com/articles/320871.php?iacp

همچنین ببینید

blood-test

انقلابی در تشخیص سرطان روده بزرگ با آزمایش خون

آزمایش خون جدیدی برای سرطان روده بزرگ ساخته شده که می‌تواند در حدود ۸۳ درصد موارد این سرطان را تشخیص دهد. بر خلاف کولونوسکوپی که فرایندی پیچیده و نیازمند آمادگی قبلی است، این آزمایش به سادگی با دادن خون انجام می‌شود و حتی ممکن است بتوانید آن را همزمان با چکاپ منظم خود نزد پزشک انجام دهید. با اینکه این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *