مصرف زنجبیل در چه شرایطی ممنوع است؟

مصرف زنجبیل در چه شرایطی ممنوع است؟

زنجبیل یکی از سالم ترین ادویه های جهان به حساب می آید و به ویژه برای بیماری مربوط به دستگاه گوارش نیز موثر است. اما با وجود منافع آن، ممکن است، در شرایط خاص، باعث آسیب بیشتری شود.
شرایطی که مصرف زنجبیل توصیه نمی شود، شامل:
اختلالات خونی: زنجبیل سبب افزایش و تحریک جریان خون می شود. این ادویه برای افراد مبتلا به چاقی، دیابت، یا بیماری عروق محیطی مفید است. در پی اختلالات خونی ژنتیکی، لخته شدن خون کاهش می یابد، به این معنی که حتی کوچک ترین مصدومیت می تواند به مرگ منجرشود. در این مورد، از مصرف زنجبیل باید اجتناب شود، زیرا باعث خونریزی می شود.
مصرف داروهای خاص: کسانی که دارو برای فشار خون بالا یا دیابت مصرف می کنند باید از مصرف زنجبیل بپرهیزند زیرا زنجبیل تداخل دارویی ایجاد می کند.
افراد کم وزن: در صورتی که قصد افزایش وزن دارید از مصرف زنجبیل یا مکمل های زنجبیل اجتناب کنید. فیبر بالا و خاصیت این ادویه در بالا بردن pH و همچنین اثر آن در تحریک آنزیم های گوارشی، باعث سوخت چربی می شود که ممکن است به کاهش وزن ، بی نظمی قاعدگی، ریزش مو و توده عضلانی ضعیف منجر شود.
بارداری: زنجبیل در دوران بارداری ممکن است به انقباضات و درد زایمان زودرس منجر شود. بنابراین باید از مصرف آن به ویژه در سه ماهه آخر بارداری اجتناب شود.
منبع:سلامت نیوز

همچنین ببینید

Food-and-anger

آیا تغذیه بر خلق و خو ما تاثیر می‌گذارد؟

در سال‌های اخیر، ارتباطِ بین تغذیه و سلامتِ روان به طور فزاینده‌ای مورد توجه دانشمندان و متخصصانِ تغذیه قرار گرفته است. مطالعات نشان داده‌اند که رژیمِ غذایی می‌تواند نقشی مهم در تنظیمِ خلق و خو و کاهش علائ اختلالات روانی مانند افسردگی و اضطراب ایفا کند. تاثیر منفی برخی مواد غذایی عبارتند از: 1. غذاهای فرآوری شده و شیرین: مصرفِ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *