مسن‌هـا هم بـایـد لاغـر بـاشنـد

مسن‌هـا هم بـایـد لاغـر بـاشنـد

تحقیقات نشان می‌دهد که شاخص توده بدنی بالا می‌تواند تاثیر منفی بر عملکرد شناختی مغز افراد مسن داشته باشد.
محققان معتقدند اگر می‌خواهید در سنین بالاتر عمر همچنان هوشیار باقی بمانید، بهتر است از همین حالا وزن خود را تحت کنترل داشته باشید.
پژوهشگران دانشگاه آریزونا دریافته‌اند شاخص توده بدنی بالاتر ممکن است منجر به افزایش التهاب در بدن شود که تاثیر منفی بر عملکرد و شناخت مغز خواهد داشت.
محققان این دانشگاه داده‌های مربوط به مطالعه‌ای که شامل ۱۲ سال اطلاعات در مورد سلامت، آرامش و شرایط اجتماعی و اقتصادی جمعیت ۵۰ سال و بالاتر انگلستان بود را مورد بررسی قرار دادند. با استفاده از دو نمونه جداگانه به‌دست آمده از مطالعه، یکی در حدود ۹۰۰۰ نفر و دیگری در حدود ۱۲۵۰۰ نفر، محققان در طول یک دوره شش ساله افراد مسن در حال پیری را بررسی کردند.
آن‌ها اطلاعاتی در مورد شاخص توده بدنی، التهاب و قدرت شناختی شرکت کنندگان در اختیار داشتند و متوجه پیامدهای مشابه در هر دو نمونه شدند.
منبع :شفا انلاین

همچنین ببینید

diabetes

افراد دیابتی از این نوشیدنی های فوق العاده استفاده کنند

به گزارش صد آنلاین ، نتایج تحقیقات محققان نشان داد مصرف سایر نوشیدنی‌ها به ویژه قهوه، چای، شیر کم چرب و آب در کاهش احتمال مرگ زودرس مؤثر هستند. این یافته‌ها به نقش بالقوه نوشیدنی‌های سالم برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ اشاره دارد. دکتر «چی سان»، یکی از نویسندگان این مطالعه از دانشگاه هاروارد، گفت: «نوشیدنی‌ها می‌توانند منبع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *