فهرست باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک ها منتشر شد

فهرست باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک ها منتشر شد

برای اولین بار فهرست پاتوژن های مقاوم به آنتی بیوتیک که متشکل از ۱۲ خانواده از باکتری های دارای بیشترین تهدید برای سلامت انسان هستند، منتشر شد.
 طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی این فهرست بخشی از تلاش های این سازمان برای تاکید بر افزایش مقاومت جهانی به داروهای آنتی بیوتیک است.
طبق گزارش این سازمان، این فهرست به سه گروه از لحاظ ضرورت نیاز به آنتی بیوتیک های جدید تقسیم بندی می شود: اولویت مهم، زیاد و متوسط.
در بیانیه سازمان بهداشت جهانی آمده است: «مهم ترین گروه شامل باکتری های مقاوم به چندین داروست که تهدیدی جدی در بیمارستان ها، خانه سالمندان و بیماران نیازمند به وسایلی نظیر سوند خون بشمار می آیند. این گروه شامل Acinetobacter، Pseudomonas و Enterobacteriaceae گوناگون نظیر Klebsiella، E. coli، Serratia و Proteus هستند.
گفته می شود تمامی این باکتری ها می توانند موجب بروز عفونت های حاد و غالبا مرگبار نظیر عفونت های خونی و ذات الریه شوند.
طبق این گزارش، «این باکتری ها در مقابل شمار زیادی از آنتی بیوتیک ها از جمله carbapenemها و نسل سوم cephalosporinها (بهترین آنتی بیوتیک های موجود برای درمان باکتری های مقاوم به چندین دارو) مقاوم شده اند.»
دومین گروه با اولویت بالا شامل Enterococcus faecium مقاوم به آنتی بیوتیک vancomycin، Staphylococcus aureus مقاوم در برابر methicillin، Helicobacter pylori مقاوم در برابر clarithromycin، Campylobacter spp مقاوم در برابر fluoroquinolone، Salmonellae مقاوم در برابر fluoroquinolone، و Neisseria gonorrhoeae مقاوم در برابر fluoroquinoloneو cephalosporin هستند.
گروه سوم با اولویت متوسط شامل Streptococcus pneumonia مقاوم در برابر آنتی بیوتیک پنی سیلین، آنفولانزا Haemophilus مقاوم در برابر آمپی سیلین و Shigella spp مقاوم در برابر fluoroquinolone هستند.
منبع:خبر گزاری مهر

همچنین ببینید

آیا سالمندان با بالا رفتن سن زودتر از خواب بیدار می‌شوند؟

یک تصور کلیشه‌ای وجود دارد که می‌گوید نوجوانان تا لنگ ظهر می‌خوابند، اما افراد مسن‌تر صبح زود از خواب بیدار می‌شوند. به نظر می‌رسد در این کلیشه، حقیقتی وجود دارد که در واقع بخشی از روند طبیعی پیر شدن است. متخصصان توصیه می‌کنند که افراد هفت ساعت یا بیشتر در طول شب بخوابند. آنها همچنین می‌گویند ساعت معینی به خواب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *