waking-night

شب زنده ‌داران زودتر می‌میرند؟!

آیا عمر شب زنده داران کمتر از سایر افراد است؟

شب زنده داران زودتر از سایر افراد می‌میرند. طی تحقیقات انجام شده در مورد 22 هزار و 976 دو قلوی بالغ، پژوهشگران به این نتیجه دست یافتند که 42.9 درصد از این افراد « تا حدودی شب زنده دار » و « شب زنده دار » بودند.

نتیجه تحقیقی در نشریه کرونوبیولوژی اینترنشنال منتشر شده که نشان می‌دهد چرا افراد شب‌ زنده دار کمتر از سایر افراد عمر می‌کنند. از لحاظ فنی این وضعیت به کرونوتایپ ما مربوط می‌شود، یعنی تمایل ما به خوابیدن یا فعال بودن در زمان ‌های خاص را نشان می‌دهد.

مطالعات قبلی نشان می‌داد که شب زنده ‌داران در معرض خطر مرگ و میر بیشتری قرار دارند، چرا که آنها تمایل دارند تا رفتارهای پرخطرتری را از خودشان نشان دهند. در این مطالعه، به نظر می‌رسد که مرگ زودرس شب زنده‌ داران به طور مستقیم به دلیل کرونوتایپ نیست، بلکه آنچه منجر به شب ‌بیداری آنها می‌شود دلیل زودتر مردن آنهاست.

کریستر هابلین، محقق انستیتوی بهداشت حرفه ‌ای فنلاند می‌گوید: «یافته ‌های ما نشان می‌دهد که سهم کرونوتایپ در مرگ و میر این افراد کم است یا به طور مستقل اصلا وجود ندارد.»

به گفته هابلین در عوض، «به نظر می‌رسد افزایش خطر مرگ و میر مرتبط با فرد شب زنده دار به طور عمده ناشی از مصرف بیشتر تنباکو و الکل است. این وضعیت با کسانی مقایسه شده است که اصولا صبح زود از خواب بیدار می‌شوند.» به اصطلاح به این افراد «مورنینگ پرسن» گفته می‌شود.

منبع یورونیوز

همچنین ببینید

food-and-mental-health

تحقیقات جدید، بهترین نوع رژیم غذایی برای سلامت مغز را مشخص می‌کند!

یک مطالعه جدید نشان داد که رژیم غذایی ممکن است بر سلامت روان تأثیر بگذارد. پژوهشگران افراد شرکت کننده را بر اساس رژیم غذایی به چهار گروه تقسیم کردند: کم نشاسته، گیاهخواری، پر پروتئین و کم فیبر، و متعادل. طبق نتایج این مطالعه، افرادی که رژیم غذایی متعادل داشتند در مقایسه با سایر گروه‌ها از سلامت روان و عملکرد شناختی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *