خسارت سالانه ۵.۷ میلیارد دلاری مرگ زودرس بر اثر آلودگی هوا

خسارت مرگ زودرس بر اثر آلودگی به کشور

رئیس اداره سلامت هوای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: فقط مرگ‌های زودرس بر اثر آلودگی هوا سالانه ۵.۷ میلیارد دلار به کشور خسارت می‌زند و این هزینه سنگین حاصل تولید خودروهای آلاینده و غیراستاندارد است که به بهانه اشتغال ادامه دارد.

مهم ترین عامل آلودگی

 

مهمترین عامل آلودگی هوا اجرا نشدن قانون هوای پاک است، یکی از مواد اصلی این قانون اصلاح ناوگان حمل و نقل و استانداردسازی خودروهای شخصی و عمومی است. بر اساس این قانون خودروهای آلاینده نباید تولید شوند و حتی نباید بیمه نامه دریافت کنند، کامیون ها و اتوبوس ها باید مجهز به فیلتر دوده شوند و تولید و واردات موتورسیکلت های دوزمانه باید متوقف شود اما هیچ کدام از این قوانین تاکنون در کشور اجرا نشده است.

عامل دیگر

 

مسبب اصلی آلاینده های هوا صنایع خودروسازی هستند که به هیچ وجه اقدامی برای اصلاح و استانداردسازی خودروهای تولیدی خود انجام نمی دهند و هر وقت که مورد سوال قرار می گیرند، بحث تحریم و حمایت از تولید خودروهای داخلی و اشتغال را مطرح می کنند و فقط به فکر فروش خودروهای خود هستند.

رئیس اداره سلامت هوا و اقلیم وزارت بهداشت اضافه کرد: تحقیقی که در ۲۵ شهر بزرگ کشور درباره عوارض آلودگی هوا انجام دادیم نشان داد فقط مرگ های زودرس ناشی از آلودگی هوا در این شهرها سالانه ۵.۷ میلیارد دلار خسارت به کشور تحمیل می کند که باید به این هزینه سنگین، هزینه تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و ضعف عملکرد و ناتوانی انسان هایی را که در هوای آلوده مجبور به تردد و فعالیت هستند هم اضافه کرد آیا در مقابل این هزینه هنگفت ادامه فعالیت خودروسازان کشور با وضع کنونی توجیه دارد.

تولید و واردات موتورسیکلت های دو زمانه آلاینده همچنان ادامه دارد، در حالیکه قرار بود این موتورسیکلت ها از چرخه حمل و نقل خارج شوند و موتورسیکلت های برقی جایگزین آنها شوند، در چنین شرایطی چطور انتظار داریم کیفیت هوا بهبود یابد در حالی که هیچ اقدامی برای اجرای قانون انجام نمی دهیم.

منبع:سلامت نیوز

همچنین ببینید

Phone-light-and-sleep

آیا نور آبی گوشی، خواب را مختل می‌کند؟

مطالعه جدیدی که در مجله Nature منتشر شده است، به بررسی تأثیر نور آبی بر خواب می‌پردازد. این مطالعه نشان می‌دهد که نور آبی به تنهایی عامل اصلی اختلال در خواب نیست. در این مطالعه، 16 نفر به مدت یک ساعت قبل از خواب در معرض سه نوع نور مختلف (آبی کم‌رنگ، زرد و سفید ثابت) قرار گرفتند. نتایج نشان …

یک دیدگاه

  1. در این زمینه راه کار بفرمایید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *