سی تی اسکن غیرضروری می تواند به سرطان مغز منجر شود

سی تی اسکن غیرضروری می تواند به سرطان مغز منجر شود

دبیرعلمی کنگره بین المللی پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان گفت که سی تی اسکن غیرضروری و بی مورد، می تواند به بروز سرطان مغز منجر شود.
دکترکاظم زنده دل روزچهارشنبه درنشست خبری اولین کنگره بین المللی پیشگیری و تشخیص زودهنگام بیماری سرطان گفت:البته این موضوع نباید سبب ترس مردم ازانجام این کار شود بلکه پزشکان باید درصورت نیاز از آن استفاده کنند تا بیمار دچار مشکلات دیگری نشود.
وی با اشاره اینکه رادیوتراپی بی مورد هم می تواند سبب بروز سرطان های دیگردر فرد مبتلا به سرطان شود،گفت:مبتلایان به سرطان باید توجه داشته باشند که از رادیوتراپی به موقع استفاده کنند.
زنده دل به اجرای آزمایشی طرح غربالگری سرطان های دهان رحم، روده بزرگ و سینه اشاره کرد و گفت: این طرح در چهار استان از جمله اصفهان، آذربایجان غربی و شرقی برگزار می شود.
دبیر علمی کنگره بین المللی پبشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان اظهار گرد که بعد از بررسی نتایج ، این طرح را می توان در سطح کشور اجرا کرد.
وی به رشد تحقیقات در این زمینه اشاره کرد و گفت که بودجه ای که برای این موضوع مهم اختصاص می یابد محدود و در مقایسه با دگیر کشورها کم است.
زنده دل تاکید کرد که برای تقویت دانش و انجام کارهای تحقیقاتی نیاز به حمایت اعم از مالی و معنوی هستیم که امیدواریم علاوه بر وزارت بهداشت، بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد به این موضوع توجه بیشتری کنند.
رییس کنگره بین المللی پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان با اشاره به اینکه از هر 4 مورد سرطان در زنان یک مورد سرطان سینه است، افزود: سرطان سینه 25 درصد سرطان در زنان را به خود اختصاص می دهد.
دکتر محمدان بعد از بیماری قلبی و عروقی ، حوادث و سوانح، بیشترین مرگ در کشور را به خود اختصاص داده است.
وی، برنامه ملی کنترل سرطان را راهکاری مناسب برای کنترل این بیماری اعلام کرد و گفت: این برنامه مورد تو.جه سازمان جهانی بهداشت است و برخی کشورها موفق به اجرای این برنامه در نظام سلامت خود شده اند.
رییس کنگره بین المللی پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان این برنامه در دستور کار شورای عالی سیاستگذاری سرطان قرار گرفته و برخی از آنها پیاده سازی شده است.
وی پیشگیری از سرطان را مهمترین هدف این برنامه اعلام کرد و گفت که با نهادینه شدن آموزش همگانی و عمومی می توان به این هدف مهم دست یافت.
محققی به مضرات فراوان دخانیات اشاره کرد و گفت: کاهش مصرف دخانیات نیاز به برنامه ریزی مدون، سرمایه گذاری کلان و اطلاع رسانی وسیع دارد.
وی یکی از مضرات مصرف دخانیات را ابتلا به سرطان اعلام کرد و گفت که مصرف دخانیات بیماری های فراوانی را ایجاد می کند که اگر این معضل به خصوص در بین جوانان و زنان مهار شود شاهد کاهش بسیاری ازبیماری ها از جمله سرطان خواهیم بود.
اولین کنگره بین المللی پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان از 9 تا 11 بهمن ماه با حضور صاحب نظران داخلی و خارجی در سالن همایش ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود.
منبع:ایرنا

همچنین ببینید

food-and-mental-health

تحقیقات جدید، بهترین نوع رژیم غذایی برای سلامت مغز را مشخص می‌کند!

یک مطالعه جدید نشان داد که رژیم غذایی ممکن است بر سلامت روان تأثیر بگذارد. پژوهشگران افراد شرکت کننده را بر اساس رژیم غذایی به چهار گروه تقسیم کردند: کم نشاسته، گیاهخواری، پر پروتئین و کم فیبر، و متعادل. طبق نتایج این مطالعه، افرادی که رژیم غذایی متعادل داشتند در مقایسه با سایر گروه‌ها از سلامت روان و عملکرد شناختی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *