ساده ترین درمان برای میخچه و پینه

ساده ترین ترفند برای درمان میخچه و پینه در خانه

میخچه و پینه نواحی سفت و ضخیم پوست هستند که می‌توانند در هر جایی از بدن بر روی پوست ظاهر ‌شوند. گاهی اوقات ممکن است این لایه های ضخیم شده را بر سر انگشتان دست یک نوازنده گیتار مشاهده کنید یا به دلیل انتخاب یک کفش نامناسب دچار این مشکل پوستی شوید.

به هر حال اگر به تازگی دچار میخچه و پینه شده‌اید می‌توانید به کمک راهکارهای ساده ای که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم این عارضه را برطرف کنید:

نکاتی برای درمان میخچه و پینه

متخصصان پوست و مو نکاتی را برای درمان خانگی میخچه و پینه توصیه کردند که می‌توانید با کمک این راهکارهای ساده به از بین بردن لایه های ضخیم شده پوست خود کمک کنید.

میخچه یا ناحیه پینه بسته را در آب گرم خیس کنید

 این کار را حدود پنج تا 10 دقیقه یا تا زمانی که پوست نرم شود انجام دهید.

میخچه یا پینه را با سنگ پا سوهان کنید

ابتدا سنگ پا را در آب گرم بشورید و سپس با استفاده از آن به آرامی میخچه یا ناحیه پینه بسته را سوهان کنید. برای از بین بردن پوست مرده تنها کافی است از حرکات دایره ای استفاده کنید.

مراقب باشید بیش از حد پوست را سوهان نکشید

سوهان کشیدن بیش از حد پوست باعث زخم شدن، خونریزی و در نهایت عفونت می‌شود.

روزانه از لوسیون یا کرم مرطوب کننده برای ناحیه آسیب دیده استفاده کنید

به دنبال یک لوسیون یا کرم مرطوب کننده با اسید سالیسیلیک، لاکتات آمونیوم یا اوره باشید. این مواد به نرم شدن تدریجی میخچه های سخت و پینه پوست کمک می‌کنند.

از پدهای Moleskin استفاده کنید

می‌تواند برای محافظت از پوست در برابر تحریک بیشتر  در حین فعالیت از پدهای Moleskin استفاده کنید. تنها کافی است برشی در مرکز آن ایجاد کنید تا شبیه به دونات درآید و سپس برای جلوگیری از تماس ناحیه آسیب دیده با کفش در محل میخچه یا پینه قرار دهید.

کفش مناسب بپوشید

یکی از علل شایع میخچه، کفشی است که اندازه و شکل مناسبی برای پای شما ندارد. برای پیدا کردن مناسب ترین کفش، کافی است این کار را به پایان روز که پاها کمی متورم هستند موکول کنید.

ناخن های پا را کوتاه نگه دارید

ناخن‌های بیش از حد بلند می‌توانند انگشتان پا را مجبور به فشار دادن به کفش شما کنند و به مرور زمان باعث ایجاد میخچه شوند. برای از بین بردن این فشار، ناخن های پا را کوتاه نگه دارید.

در آخر …

اکثر میخچه ها و پینه ها با توقف اصطکاک یا فشار ناشی از آنها به تدریج از بین می‌روند. با این حال، اگر مطمئن نیستید که چه چیزی باعث ایجاد میخچه یا پینه شما شده و یا اگر دیابت دارید، توصیه می‌شود به یک متخصص پوست با تجربه مراجعه کنید.

همچنین ببینید

Botox

بوتاکس تقلبی جان ۱۹ زن را در معرض خطر قرار داد!

گزارش جدیدی از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) نشان می‌دهد که ۱۹ زن در ۹ ایالت آمریکا بعد از تزریق بوتاکس بیمار شدند. برای اطمینان از ایمنی، مراجعه به یک متخصص پوست دارای مجوز و پرسیدن سوال در مورد محصول تزریقی قبل از عمل، بسیار مهم است. مسمومیت با بوتولیسم که می‌تواند ناشی از تزریق اشتباه یا استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *