Symptoms-of-Corona-Pirola

مراقب علائم سویه جدید کرونا باشید!

به گفته سایت خبری www.independent.co.uk نوع بسیار جدید کووید جهش یافته، تعداد مبتلایان به بیماری را در بریتانیا افزایش داده و نگرانی های زیادی را در این خصوص ایجاد کرده است.

کرونا پیرولا  یا 86.2.BA جدیدترین سویه اومیکرون است که در تابستان امسال در بین افراد بسیار شایع شده. این نوع کرونا دارای 34 جهش بیشتر است که موجب شده تا ویروس راحت تر از سد واکسن عبور کند.

طبق گزارش  GISAID، کرونا پیرولا تاکنون در 15 کشور در سراسر جهان شناسایی شده است که شامل موارد زیر می‌شود:

• ژاپن
  • سوئد
  • کانادا
  • اسپانیا
  • فرانسه
  • دانمارک
  • تایلند
  • پرتغال
  • استرالیا
  • آلمان
  • اسرائیل
  • انگلیس
  • کره جنوبی
  • ایالات متحده آمریکا

علائم کرونا پیرولا چیست؟

به طور کلی این بیماری 6 علائم شایع دارد که عبارتند از:

• گلو درد
  • آبریزش بینی
  • عطسه کردن
  • تغییرات در حس بویایی
  • خستگی (خیفیف یا شدید)

معمولا 3 علامت دیگر نیز از کرونا پیرولا گزارش شده است که در بین افراد شیوع کمتری دارد. این 3 علامت موارد زیر را شامل می‌شود:

• بثورات پوستی
  • سوزش چشم ها

نکات مراقبتی برای جلوگیری از کرونا پیرولا

برای اینکه بتوانید از ابتلا به این بیماری در امان باشید توصیه می‌شود نکات بهداشتی زیر را رعایت فرمایید:

ماسک بزنید

موثرترین راه برای جلوگیری از ابتلا به کووید استفاده از ماسک های با کیفیت N95 است که از وارد شدن ویروس به بدن تا حد قابل توجهی جلوگیری می‌کند.

استفاده از دستگاه تصفیه هوا

یک دستگاه تصفیه هوا قادر است تا ذرات مضر هوا را خانه شما را حذف کند و شما را از ابتلا به بیماری در امان نگه دارد.

ضدعفونی کننده دست

به طور کلی کووید-19 قادر است تا از طریق دهان، بینی یا چشم ها به بدن منتقل شود؛ بنابراین یکی از بهترین راه های برای جلوگیری از کرونا پیرولا این است که از تماس با سطوح آلوده پرهیز کرده و تا جایی که امکان دارد دست ها را ضد عفونی کنید.

توصیه می‌شود از ضد عفونی های دستی که حداقل 60 درصد الکل دارند استفاده کنید.

دستمال مرطوب ضدعفونی کننده

شما می‌توانید سطوح آلوده را با استفاده از یک دستمال مرطوب ضدعفونی کننده محیطی که با آن در تماس هستید مانند دستگیره در، کنترل ها، کلید چراغ ها و … را ضد عفونی کنید.

دماسنج

در صورتی که احساس ناخوش احوالی می‌کنید باید سعی کنید در وهله اول علائم خود را کنترل کنید.

اولین کاری که باید انجام داد این است که با استفاده از دما سنج، دمای بدنتان را اندازه بگیرید تا مطمئن شوید آیا تب دارید یا خیر؟ سپس اقدامات بعدی را در جهت پایین آوردن دمای بدن انجام دهید.

Botox

بوتاکس تقلبی جان ۱۹ زن را در معرض خطر قرار داد!

گزارش جدیدی از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) نشان می‌دهد که ۱۹ زن در ۹ ایالت آمریکا بعد از تزریق بوتاکس بیمار شدند. برای اطمینان از ایمنی، مراجعه به یک متخصص پوست دارای مجوز و پرسیدن سوال در مورد محصول تزریقی قبل از عمل، بسیار مهم است. مسمومیت با بوتولیسم که می‌تواند ناشی از تزریق اشتباه یا استفاده …