زنان باردار دارچین نخورند

زنان باردار دارچین نخورند

یک پژوهشگر طب سنتی گفت: مصرف چوب، دمنوش یا پودر گیاه دارچین برای مبتلایان به آلرژی هیچگونه ضرر و مانعی ندارد.
روح الله مظفری پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه درختچه همیشه سبز دارچین به ارتفاع 4 الی 6 متر است، گفت: این گیاه بومی جنوب هندوستان است که از پوست درختچه دارچین به دلیل خاصیت های درمانی آن به عنوان ادویه جات استفاده می شود.
این پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه رشد گل گیاه دارچین از اواخر بهمن ماه تا اوایل فروردین ظاهر می شود، اظهار داشت: هر 10 گرم دارچین دارای پروتئین، انرژی، کربوهیدرات و چربی است.
وی درباره خواص چای دارچین بیان کرد: مصرف چای این گیاه باعث افزایش قدرت بدنی، بهبود گردش خون و کاهش بیماری هایی مانند اختلال های گوارشی، کلسترول، استرس، اسهال، سوء هاضمه، نفخ معده، تب و سرماخوردگی می شود.
مظفری افزود: ماده Cinnamodehyde موجود در گیاه دارچین بر روح و روان انسان اثر آرامبخشی دارد.
وی با بیان اینکه مصرف دمنوش و گیاه دارچین باعث جوانی پوست می شود، تصریح کرد: مصرف این گیاه برای افرادی که آلرژی دارند هیچگونه آسیبی ندارد.
مظفری با اعلام اینکه مصرف دارچین باعث زایمان زودرس می شود، بیان کرد: خانم ها در دوران بارداری و شیردهی جهت بهبود سیسستم گوارشی نوزاد از مصرف دمنوش یا پودر دارچین خودداری کنند.
این پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه تاثیرات دارچین همانند آنتی بیوتیک است، تاکید کرد: مصرف دارچین باعث کاهش تری‌گلیسیرید، گلوکوز سرمی و کلسترول خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 می شود.
وی درباره مصرف این گیاه در فصل زمستان اظهار داشت: افراد با طبع گرم جهت بهبود خارش گوش، گلو و خشکی پوست و لب در فصل سرما از گیاه دارچین استفاده کنند.
مظفری با تاکید بر اینکه ماده موجود در دارچین از بروز بیماری آلزایمر در افراد جلوگیری می کند، بیان کرد: کاراترین نوع دارچین، ضد ویروس HIV عمل می کند و مبتلایان به ایدز با مصرف این گیاه بیماری خود را تسکین می دهند.
این پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه مصرف زیاد دارچین بر فلب، خواب و روان انسان تاثیرات مخربی دارد، افزود: ایجاد التهاب بر روی پوست، سوزش معده، لخته شدن خون و ترگ خوردگی لب می شود.
منبع:سلامت نیوز

 

همچنین ببینید

Pregnancy-and-death-statistics

آیا آمار مرگ و میر مادران در آمریکا اغراق آمیز است؟

یک پژوهش جدید نتایج منتشر شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) در مورد افزایش نرخ مرگ و میر مادران را زیر سوال برده است. این پژوهش نشان می دهد که مرگ و میر مادران در آمریکا احتمالا ثابت بوده و با سایر کشورهای توسعه یافته برابری می کند. بر اساس ادعای نویسندگان این پژوهش، “علامت بارداری” که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *