رژیم غذایی پر پروتیین خطر نارسایی قلبی

رژیم غذایی پر پروتیین خطر نارسایی قلبی را در زنان مسن افزایش می دهد

محققان می گویند: رژیم غذایی پر پروتیین به ویژه اگر عمده این پروتیین از گوشت باشد، خطر نارسایی قلبی را در زنان مسن افزایش می دهد.
مشخص شده است که رژیم غذایی مملو از چربی، کلسترول و سدیم خطر ابتلا به نارسایی قلبی را افزایش می دهد اما به گفته دکتر ‘محمد فراس بربور’ از دانشگاه براون در رودآیلند، یک رژیم غذایی پر پروتیین نیز به همین اندازه مضر است.
محققان به تازگی یافته های مطالعه خود را در جلسات علمی 2016 انجمن قلب آمریکا در نیواورلئان ارائه دادند.
پروتیین در خوراکی هایی مانند گوشت قرمز، گوشت ماکیان، محصولات لبنی، خوراکی های دریایی، لوبیا، نخود و آجیل و بادام زمینی یافت می شود و برای سلامت استخوان ها، عضلات و پوست ضروری است.
در حالی که برخی مطالعات مدعی تاثیر رژیم غذایی پر پروتیین بر کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن هستند، اما سایر تحقیقات از مضرات مصرف زیاد پروتیین سخن می گویند.
از جمله این تحقیقات، مطالعه ای است که در سال 2014 در مجله Cell Metabolism منتشر شد و ارتباط میان یک رژیم غذایی پر پروتیین و افزایش خطر ابتلا به سرطان، دیابت و مرگ و میر ناشی از تمام علل را نشان داد.
براساس چنین مطالعاتی، پروتیین های حیوانی در قیاس با پروتیین های گیاهی نقش بیشتری در عوارض منفی برای سلامتی دارند.
همچنین در یک مطالعه جدید، محققان 103 هزار و 878 زن 50 تا 79 ساله را که در دوران بعد از یائسگی قرار داشتند، بررسی کردند. هیچ یک از آنها در ابتدای این مطالعه نارسایی قلبی نداشتند، اما به تدریج، در کل هزار و 711 نفر از این زنان به نارسایی قلبی مبتلا شدند.
محققان متوجه شدند، زنانی که پروتیین بیشتری مصرف می کردند در قیاس با زنانی که پروتیین کمتری در رژیِم غذایی داشتند، بسیار بیشتر در معرض خطر ابتلا به نارسایی قلبی قرار داشتند و این خطر در میان زنانی که بیشترین مقدار پروتیین مصرفی آنها از گوشت بود، بازهم بیشتر بود.
با این حال محققان هشدار دادند که نتایج این مطالعه را باید با احتیاط تعبیر کرد و به مطالعات بیشتری نیاز است. اما در عین حال اعلام کردند که یک رژیم غذایی پر پروتیین با ابتلا به نارسایی قلبی ارتباط دارد.
منبع:ایرنا

همچنین ببینید

Pregnancy-and-death-statistics

آیا آمار مرگ و میر مادران در آمریکا اغراق آمیز است؟

یک پژوهش جدید نتایج منتشر شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) در مورد افزایش نرخ مرگ و میر مادران را زیر سوال برده است. این پژوهش نشان می دهد که مرگ و میر مادران در آمریکا احتمالا ثابت بوده و با سایر کشورهای توسعه یافته برابری می کند. بر اساس ادعای نویسندگان این پژوهش، “علامت بارداری” که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *