راهنمای خرید شیرینی و شكلات در دوران كرونا

اما حالا چه باید کرد؟

در کشور ما واحدهای صنفی یا همان قنادی‌هایی که در داخل واحد اقدام به تهیه و تولید انواع شیرینی و شکلات می‌کنند بیشتر از واحدهای صنعتی (کارخانه‌ای) هستند.در واحدهای صنعتی به دلیل استفاده از دستگاه‌های مجهز اغلب دخالت دست کمتر و رعایت موازین بهداشتی بیشتر و مراحل تولید تحت نظارت مستمر مسوول فنی واحد صنعتی است.

اما در واحدهای صنفی با وجود ضوابطی که مرکز بهداشت تدوین کرده است نظارت با قناد بوده و دخالت دست در تهیه شیرینی‌ها و احتمال رعایت ‌نشدن پاره‌ای از نکات بهداشتی وجود دارد. معمولا کارخانجات شیرینی و شکلات، در سطح شهر واحدهای زنجیره‌ای با برندی یکسان برای فروش محصولاتشان دارند. این واحدها محصول را از کارخانه‌ای که آنها را تحت پوشش قرار داده تحویل گرفته و فقط به فروش می‌رسانند.

اما در مورد قنادی‌های صنفی موجود در سطح شهر مشاهده کارت معاینه پزشکی و گواهی بهداشت پرسنل و رعایت موازین بهداشتی در هنگام فروش محصول باید مورد توجه و قابل مشاهده برای مشتریان باشد که البته در دورانی که شیوع ویروس كرونا ادامه‌دار است محصولات کارخانه‌ای در اولویت مصرف قرار دارند.

شیرینی‌های خانگی و سنتی چطور؟

گاهی در برخی مراکز و نمایشگاه‌ها تعداد زیادی از عرضه‌كنندگان شیرینی‌های خانگی یا محلی را می‌بینیم که محصولاتشان را به روش سنتی تهیه کرده‌اند و جالب این‌كه تعداد زیادی از خانواده‌ها به صرف این‌كه محصول موردنظر خانگی است یا به دلیل محلی ‌بودن طعم و مزه متفاوت و همچنین قیمت کمتری دارد از این محصولات استقبال بیشتری می‌کنند.

اما باید بدانید به دلیل این‌كه تولیدکنندگان چنین محصولاتی اغلب به صورت کارگاهی یا در خانه محصولاتشان را تولید می‌كنند و تحت نظارت وزارت بهداشت نبوده و فاقد پروانه بهداشت و بهره‌برداری‌اند و امکان استفاده از مواد اولیه نامرغوب و ناسالم و به‌كاربردن افزودنی‌های غیرمجاز به خصوص در شرایط غیربهداشتی وجود دارد هرگز توصیه به خرید چنین محصولاتی نمی‌شود. مگر این‌كه چنین محصولاتی گواهی‌های لازم را دریافت کرده باشند.

منبع:سلامت نیوز

همچنین ببینید

diabetes

افراد دیابتی از این نوشیدنی های فوق العاده استفاده کنند

به گزارش صد آنلاین ، نتایج تحقیقات محققان نشان داد مصرف سایر نوشیدنی‌ها به ویژه قهوه، چای، شیر کم چرب و آب در کاهش احتمال مرگ زودرس مؤثر هستند. این یافته‌ها به نقش بالقوه نوشیدنی‌های سالم برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ اشاره دارد. دکتر «چی سان»، یکی از نویسندگان این مطالعه از دانشگاه هاروارد، گفت: «نوشیدنی‌ها می‌توانند منبع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *