Treating-type-of-lung-cancer-with-the-help-of-vaccine

درمان نوعی سرطان ریه با کمک واکسن؛ تا ۴۱ درصد نجات جان انسان ها از مرگ

یک شرکت بیوتکنولوژی فرانسوی اعلام کرد که واکسن سرطان تولیدی آن‌ها، در کاهش ۴۱ درصدی خطر مرگ در افراد مبتلا به برخی سرطان‌های ریه موثر است.

شرکت «اوز ایمون تراپوتیک» (Ose Immunotherapeutics)‌ روز دوشنبه اعلام کرد که واکسن «تدُپی» (Tedopi) در کاهش میزان مرگ و میر در برخی از سرطان‌های ریه موثر است.

سرطان ریه عامل اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان در اروپا و ایالات متحده است.

نتایج فاز سه این کارآزمایی بالینی برای ارزیابی مزایای درمانی واکسن به‌عنوان آخرین مرحله قبل از عرضه دارو در سالنامه سرطان شناسی (Annals of Oncology) منتشر شده است.

به گفته موسسه سرطان شناسی آمریکا، این واکسن برای بیماران مبتلا به سرطان ریه سلول غیر کوچک پیشرفته یا آدنوکارسیوم (NSCLC)، شایع‌ترین نوع سرطان ریه تزریق شد. این نوع سرطان معمولا به شیمی‌درمانی و پرتودرمانی پاسخ مناسب نمی‌دهد.

۴۱ درصد کاهش خطر مرگ

۲۱۹ بیمار که همگی به درمان‌های دیگر مقاوم بودند و در ۹ کشور اروپایی و آمریکایی زندگی می‌کردند در این مطالعه مشارکت داشتند. ۱۳۹ بیمار واکسن دریافت کردند و ۸۰ بیماری شیمی‌درمانی را پشت سر گذاشتند.

واکسن تدُپی روی بیمارانی که آن را دریافت کردند، نسبت به بیمارانی که شیمی‌درمانی شدند به طور قابل توجهی موثر بود.

پروفسور بنجامین بس از موسسه گوستاو رسی، نویسنده اصلی این مطالعه در بیانیه‌ای گفت: «کاهش ۴۱ درصدی در خطر مرگ مشاهده شد.»

واکسن شرکت «اوز ایمون تراپوتیک» در این کارآزمایی به‌عنوان یک درمان خط سوم استفاده شد به این معنی که بیماران پیش از آن، دو روش درمانی دیگر را پشت سر گذاشته بودند.

آقای بس افزود: «ارزیابی بیشتر به وضوح در خط دوم درمان سرطان پیشرفته و متاستاتیک سلول غیر-کوچک ریه ضروری است تا به‌طور بالقوه این واکسن سرطان را برای بیمارانی که درمان سختی دارند و دارای نیازهای پزشکی بالا هستند در دسترس قرار دهد.»

به گفته شرکت «اوز ایمون تراپوتیک»، واکسن تدُپی در بیماران دارای آنتی ژن لکوسیت انسانی (HLA-A2)، که در حدود نیمی از جمعیت وجود دارد موثر است.

این واکسن ابتدا هر سه هفته یکبار و سپس هر هشت هفته یکبار به مدت یکسال و بعد از آن هر ۱۲ هفته یکبار تزریق می‌شود.

نیکلا پویریر، مدیرعامل این شرکت گفت: «نتایج اخیر آزمایش‌های مختلف نوید این کلاس درمانی جدید از واکسن‌ها را برجسته کرده است.»

Prostate-Cancer

آزمایش جدید و امیدوارکننده برای تشخیص سرطان پروستات

پژوهشگران موفق به توسعه‌ی آزمایشی با دقت بالا برای تشخیص سرطان پروستات شده‌اند. این آزمایش که از ۱۷ نشانگر ژنتیکی برای شناسایی سرطان استفاده می‌کند، قادر است سرطان‌های پروستات با درجه بالا را با دقت ۹۹% تشخیص دهد. این پیشرفت می‌تواند تحول بزرگی در زمینه‌ی تشخیص و درمان سرطان پروستات باشد. یکی از مزایای کلیدی این آزمایش، کاهش قابل توجه …