درمان بیماری پوست مرغی

درمان خانگی پوست مرغی

اگر به دنبال راهکاری طبیعی و ساده برای درمان پوست مرغی پا هستید می‌توانید به جای پرداخت هزینه های گزاف در درمان های پزشکی و دارویی، از درمان های خانگی برای رفع این مشکل پوستی کمک بگیرید.

بیماری کراتوزیس پیلاریس که اصلاحا آن را به نام پوست مرغی می‌شناسیم یکی از مشکلات شایع پوستی است و معمولاً در مناطقی از بدن که پوست ضخیم‌تری دارند، مانند زانو شکل می‌گیرد. در این بیماری، سلول‌های پوستی در ناحیه مبتلا به شدت تغییر شکل می‌دهند و می‌تواند باعث خارش و یا احساس درد شود.

در ادامه متن به برخی از راهکارهای موثر و ساده برای درمان این مشکل پوستی پرداخته‌ایم پس تا انتها متن همراه ما باشید:

درمان های خانگی پوست مرغی پا

با اینکه درمان های خانگی به عنوان یک درمان قطعی در نظر گرفته نمی‌شود اما انجام چنین راهکارهای ساده ایی خالی از لطف نیست و تاثیرات مثبت خود را در بهبودی بر جای می‌گذارد. در ادامه متن به چند راهکار ساده برای درمان پوست مرغی پا اشاره شده است از جمله:

درمان پوست مرغی پا با سرکه سیب

یکی از درمان های خانگی موثر برای رفع پوست مرغی پا استفاده از سرکه سیب است. سرکه سیب به دلیل خواص ضد التهابی و ضد باکتریالی می‌تواند التهاب پوست را کاهش دهد و اندکی پوست را لایه برداری کند. برای بهر‌مندی از خواص سکه سیب کافی است پنبه را به مخلوط آب و سرکه سیب آغشته کنید و با کمک آن پوست مرغی را تمیز کنید.

درمان پوست مرغی پا چای سبز

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان است که می‌تواند به بهبود سلامت پوست کمک کند. برخی از مطالعات شان داده‌اند که مصرف چای سبز می‌تواند به کاهش التهاب پوست و تسکین علائم کراتوزیس پلاریس کمک کند.

درمان پوست مرغی پا با آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا با خواص دارویی و ضد التهابی اش می‌تواند گزینه خوبی برای درمان پوست مرغی پا باشد و به سلامتی پوست کمک کند. ژل آلوئه‌ورا می‌تواند به تسکین درد و التهاب پوست کمک کند و در کاهش علائم کراتوزیس پلاریس مفید باشد.

درمان پوست مرغی پا با مصرف مکمل های غذایی

برخی مکمل های غذایی می‌توانند به بهبود سلامتی پوست کمک کنند. برای مثال، مصرف مکمل های حاوی اسید چرب امگا ۳ می‌تواند به کاهش التهاب پوست کمک کند.

درمان پوست مرغی پا با استفاده از روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی ویتامین E و آنتی اکسیدان های قوی است که می‌تواند به بهبود سلامتی پوست کمک کند. استفاده از روغن نارگیل به صورت موضعی روی پوست می‌تواند به کاهش التهاب و تسکین علائم کراتوزیس پلاریس کمک کند.

*لازم به ذکر است که این روش‌ها به عنوان درمان خانگی ممکن است به تسکین علائم کراتوزیس پلاریس کمک کنند، اما بهتر است قبل از استفاده از هر روش درمانی، با پزشک خود مشورت کنید.

همچنین ببینید

Botox

بوتاکس تقلبی جان ۱۹ زن را در معرض خطر قرار داد!

گزارش جدیدی از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) نشان می‌دهد که ۱۹ زن در ۹ ایالت آمریکا بعد از تزریق بوتاکس بیمار شدند. برای اطمینان از ایمنی، مراجعه به یک متخصص پوست دارای مجوز و پرسیدن سوال در مورد محصول تزریقی قبل از عمل، بسیار مهم است. مسمومیت با بوتولیسم که می‌تواند ناشی از تزریق اشتباه یا استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *