داشتن خواب خوب شبانه خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد!

این مطالعه نشان می‌دهد خواب با کیفیت بالا در بزرگسالان مسن، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.

پژوهشگران الگوهای خواب افراد را در دو مقطع زمانی با فاصله چند ساله بررسی کردند. آن‌ها دریافتند افرادی که در هر دو دوره خواب با کیفیت داشتند، پایین‌ترین خطر ابتلا به بیماری قلبی را داشتند.

خواب با کیفیت در این مطالعه به خوابیدن بین ۱۰ شب تا نیمه‌شب، ۷ تا ۸ ساعت خواب در شب، کیفیت خوب یا متوسط خواب و چرت زدن کمتر از ۶۰ دقیقه در طول روز تعریف شده است.

این مطالعه نشان می‌دهد حتی افرادی که در یک دوره خواب خوبی داشته‌اند، نسبت به کسانی که همیشه خواب نامناسبی دارند، خطر پایین‌تری برای بیماری قلبی دارند.

با این حال، مهم است که به خاطر داشته باشیم این یک مطالعه مشاهده‌ای است و نمی‌تواند به طور قطع بگوید که خواب نامناسب باعث بیماری قلبی می‌شود. اما ارتباطی بین این دو وجود دارد.

تحقیقات بیشتری برای درک بهتر تأثیر خواب بر سلامت قلب مورد نیاز است. با این حال، خواب با کیفیت بالا یکی از عوامل مهم سلامت قلب به شمار می‌رود و متخصصان قلب توصیه می‌کنند به الگوهای خواب سالم توجه داشته باشید.

منبع: healthline

همچنین ببینید

vegeterian

با رژیم غذایی گیاهی، قلب و عروق خود را قوی نگه دارید

مطالعه‌ای جدید نشان داده است که رژیم‌های غذایی گیاهی با سلامت قلب ارتباط دارند. افرادی که رژیم‌های گیاهخواری و وگان را دنبال می‌کنند، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان در آن‌ها کمتر است. همچنین احتمال مرگ آن‌ها بر اثر بیماری‌های قلبی عروقی نیز پایین‌تر است. دلیل این فواید می‌تواند کم بودن کلسترول و چربی‌های اشباع شده و در مقابل، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *