خواص عرق برگ زیتون و روش های خانگی استفاده از آن

آشنایی با خواص عرق برگ زیتون

 

در مورد فواید و خواص زیتون مطالب و اطلاعات زيادي در اینترنت موجود است ولی عرق برگ زیتون اندکی مورد کم توجهی قرار گرفته است.

زیتون خود به تنهایی سرشار از خواص دارویی متنوع میباشد و همان طور که می دانیم زیتوین یکی از عوامل مهم در جوان سازی و احیای تازگی و شادابی پوست میباشد ، یکی از خوبیهای زیتون استفاده و کاربری های متفاوتش است که حتی میتوان از فواید برگ درخت آن هم برخوردار شد، در ادامه مطلب می خواهیم به خواص عرق برگ زیتون بطور کلی بپردازیم.

برگ زیتون ابتدا در مصر باستان مورد استفاده دارویی قرار گرفته است. برگ زیتون دارای بسياري از ترکیبات زیست فعال و خواص آنتی اکسیدانی، ضد فشار خون است،
بسياري از پژوهش های ثابت کرده اند که عرق برگ زیتون و یا عصاره آن یک داروی گیاهی بسیار قدرتمند است که سبب افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن و افزایش انرژی عمومی بدن ميشود . در این مطلب خواص عرق برگ زیتون ذکر شده است.

خواص عرق برگ زیتون

 

√ برگ زیتون به علت خواصی که دارد میتواند با ویروس ها مبارزه کند، از این جهت براي بیماري های ویروسی بسیار مطلوب است.
√ عرق برگ زیتون براي مبارزه با چاقی مفید است.
√ عرق برگ زیتون برای بهبود عملکرد قلب و عروق مفید است.
√ عرق برگ زیتون به تنظیم قند خون و فشار خون کمک شایانی می کند.
√ عرق برگ زیتون برای جلوگيري از سرطان مفید است.
√ عرق برگ زیتون به استخوان سازی کمک می کند.
√ عرق برگ زیتون خواص ضد باکتری و ضد ویروسی دارد.
√ عرق برگ زیتون دارویی ضد سرما خوردگی است.
√ عرق برگ زیتون برای بهبود عملکرد جنسی مناسب است.
√ عرق برگ زیتون برای بهبود اختلال های حرکتی مفید است.

روشهای خانگی استفاده از عرق برگ زیتون

 

براي استفاده از خواص عرق برگ زیتون شیوه های بسیار مختلفی موجود است که در ادامه مطلب به بعضی از انها اشاره خواهد شد.

الف) استفاده از عرق برگ زیتون براي سلامت پوست

 

براي این منظور میتواند 10 الی 15 قطره عرق برگ زیتون را به کرم دست و صورت خود اضافه کرده و استفاده کنید. توصیه ميشود براي جلوگيري از تداخل با مواد شیمیایی موجود در کرم ها و مواد آرایشی، 10 الی 15 قطره عرق برگ زیتون را در نیم لیوان آب بریزید و پس از شست و شوی صورت، با پنبه بصورت خود بمالید و اجازه دهید دست کم نیم ساعت بر روی پوست بماند.

ب) استفاده از عرق برگ زیتون براي سلامت دهان

 

عرق برگ زیتون میتواند براي درمان بسياري از مشکلات دهان و دندان موثر باشد. براي این منظور میتوانید 5 قطره از این عرق دارویی را بر روی خمیر دندان خود بچکانید و مسواک بزنید.

ج) کپسول برگ زیتون

 

عصاره برگ زیتون بصورت کپسول و یا قرص ژله ای نرم دردسترس است که میتوانید براي افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن و افزایش سلامت قلب، از این کپسول ها استفاده کنید.

د) استفاده بصورت چای و دمنوش

 

می توانید چند قطره از عرق برگ زیتون را به چای خود اضافه کرده و بنوشید و یا می توانید برگ های خشکیده زیتون را بصورت دمنوش کیسه ای تهیه کرده و میل کنید.

 

منبع:بیتوته

همچنین ببینید

winter

مزاج زمستان در طب سنتی

به گزارش بهداشت نیوز، از منظر اطباء تغییراتی که در فصول مختلف در طبیعت رخ می دهد، بر انسان نیز به عنوان جزئی از آن تأثیر می گذارد. توجه به این تغییرات و تدابیر خاص هر فصل در طب سنتی و آداب و رسوم ایرانی جایگاه خاصی داشته است. تدابیر طب سنتی در فصل زمستان 1- استفاده بیشتر از نور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *